uhive
Persbericht

Uhive: ‘s Werelds eerste sociale metaverse

Uhive bestaat uit een stel disruptors, waaronder ingenieurs, marketeers en financierders met allen dezelfde missie: om ‘s werelds eerste en snelst groeiende sociale metaverse te creëren. Deze drive is puur gebaseerd op de ongelooflijke wens om het digitale leven terug te pakken van Big Tech en de machtsverhoudingen terug te geven aan de mensen. De echte politiek is zo versluierd dat het (voor de nabije toekomst) een verloren zaak is. Maar de digitale wereld is nog steeds binnen handbereik – en daarom is Uhive gebouwd om een niveau te bereiken dat Big Tech niet kan negeren. Op technisch niveau heeft het Uhive team technologie ingebouwd in het Uhive-platform dat gewoon nergens anders bestaat en IP gecreëerd zoals Uhive’s Social Scale™, omdat ze zijn ingebed in de metaverse-ruimte, zelfs voordat Meta / Facebook het afgelopen zomer de wereld ‘aankondigde’. De metaverse kan niet worden bezeten, het kan alleen worden gebouwd en Uhive bouwt sneller, groter en beter dan de meeste.

Het huidige landschap – wat is er momenteel aan de hand in de industrie?

Momenteel is iedereen in de Web3, crypto en metaverse ruimtes aan het klauteren voor marktaandeel, vooral sinds de bear-market hit en recessie opdoemt. MAAR, dit is een geweldige kans geweest voor projecten zoals Uhive, dat zichzelf ziet als een echte oplossing voor meerdere pijnpunten die gebruikers van sociale media elke dag realiseren. Door een ‘echte disruptor’  te zijn, heeft Uhive zich gepositioneerd als een van de Web3-projecten die zich aanpassen, groeien en ontwikkelen in deze uitdagende tijden. Dit betekent dat, naarmate de markt zich herstelt, er nog steeds minder projecten (inclusief Uhive) in het spel zullen zijn, veel meer marktaandeel zullen hebben en zullen opschalen naar niveaus die voorheen ondenkbaar waren.

Welke concurrenten zijn er?

Op dit moment is er veel concurrentie in de Web3-ruimte, maar niet veel met vergelijkbare USP’s als Uhive. Omdat de principes van Web3 vrij breed zijn, komen er bij het verkennen van de ruimte veel projecten in je op, maar dit is vergelijkbaar met zeggen dat alle internetbedrijven in het midden van de jaren 90 concurrenten van elkaar waren! Simpel gezegd – Uhive biedt zeer unieke en specifieke voordelen voor zijn gebruikers die zelden in harmonie met elkaar bestaan, op andere platforms. De naaste echte concurrenten van Uhive zijn DeSo, Decentraland, APPICS en LENS. Met een combinatie van gebruikers eigendomsrechten voor hun digitale wortels en digitale activa (beveiligd via blockchain-technologie), Metaverse-werelden om te verkennen en een sociale media-achtige UX – concurreren deze platforms rechtstreeks met Uhive.

Geboorteverhaal van het bedrijf (hoe het bedrijf begon)

Uhive werd in 2016 opgericht door Muayyad (Mo) Shehadeh en begon als een whitepaper die de onbalans tussen Big Tech en hun gebruikersbasis wilde aanpakken. De relatie is altijd ongelooflijk eenzijdig geweest (en blijft) met platforms van miljarden dollars die hun gebruikers gebruiken om voortdurend miljarden dollars aan inkomsten voor aandeelhouders te genereren. Immers, zonder voortdurende gebruikers groei zou geen enkel platform ooit kunnen overleven na de eerste aandeelhoudersvergadering! In ruil daarvoor krijgen gebruikers geen financiële compensatie, een handvol krijgt een beetje en een ongelooflijk klein percentage krijgt een aanzienlijke beloning.

Dit moest veranderen en met de groeiende interesse in blockchain-technologie en cryptocurrency in 2016/2017 zag Uhive een kans. Door een social media-platform van de grond af aan op te bouwen, met de principes van Web3 – een creator-economie, decentralisatie en blockchain-tokenisatie – ingebakken in het bedrijf, zouden gebruikers financieel vooraan staan en de controle hebben over hun inhoud.  De alpha-app werd uitgebracht in 2018, met beperkte functionaliteit, maar maakte een enorme belofte die resoneert met het publiek. Tegen de tijd dat de  bèta-app van Uhive in Q1 2020 werd gelanceerd, had het netwerk 20.000 maandelijkse actieve gebruikers.

Waarin verschilt Uhive van zijn mede-competitors?

Censuur van inhoud

Door mensen te laten beslissen wat goede en wat slechte inhoud is in een collectieve omgeving, net als Wikipedia, creëert Uhive een enorme hoeveelheid vertrouwen en geloofwaardigheid die oude sociale netwerken eenvoudigweg niet kunnen evenaren. Het is niet de gebruikersbasis op Uhive die zal beslissen welke inhoud wordt gepromoot en wat wordt gedegradeerd. Uhive zal nooit inhoud censureren op basis van een politieke agenda, financiële belangen of gewoon om een bepaalde stem het zwijgen op te leggen. Dit is ware vrijheid!

Kies je eigen content comfort level

Iedereen die actief is op Uhive heeft de mogelijkheid om te kiezen met welke mate van inhoudsfiltering ze vertrouwd zijn. Als iemand bijvoorbeeld een fan is van wapens, alcohol, provocerende inhoud, is het aan die persoon om te beslissen of hij er al dan niet mee aan de slag gaat. Aan de andere kant, als iemand geen van de bovenstaande wil zien, kunnen ze hun inhoudsinstellingen aanpassen om het eruit te filteren. Uhive zal nooit inhoud naar zijn gebruikers pushen voor advertentievertoningen!

Vrijheid van meningsuiting

Men begrijpt dat vrijheid van meningsuiting een evenwichtsoefening kan zijn, met de vrijheid om te zeggen wat je wilt aan de ene kant, en de rechten van individuen aan de andere kant. Maar een bedrijfsbeleid gericht op het monddood maken van een collectief paar (of meerdere mensen) is NIET het antwoord. Uhive vertrouwt op zijn gebruikersbasis om collectief het ‘volumeniveau’ te bepalen van elk onderwerp dat grenzen verlegt, zonder ooit iemand te censureren.

Complete economie

Vanaf de eerste dag is Uhive’s sociale netwerk gebouwd om makers te belonen, niet om ze uit te buiten, dus hebben ze een inclusieve circulaire economie opgebouwd omdat iedereen het recht heeft om te verdienen en uit te geven aan Uhive. Uhive heeft hier haar eigen cryptocurrency aan toegevoegd met ECHT nut en een frictieloos peer-to-peer betalingsproces dat net zo eenvoudig is als het aanmelden bij Uhive. Elke persoon die Uhive gebruikt, maakt  essentieel onderdeel uit van Uhive’s economie, de groei van het netwerk en de waarde van tokens.

Verdeling van rijkdom

Waarom zouden bedrijven hun zakken vullen door je tijd en aandacht te veilen aan adverteerders als JIJ het bent die al het werk doet? Dat is gewoon niet eerlijk. Uhive heeft daarom een bedrijfsmodel gebouwd met verdeling van rijkdom als kern, zodat u uw eerlijke deel van de inkomsten krijgt en deelt in het succes van het platform!

Echt eigendom

Je hebt hard gewerkt voor je huis, je auto, je nieuwe iPhone. En je bezit ze, toch? Waarom zou je social media anders zijn? Nou, dat zou het niet moeten zijn! Daarom is Uhive het eerste sociale platform waarmee gebruikers hun profiel kunnen slaan in een verkoopbaar, verhandelbaar NFT-token. Je bezit alles wat je doet op Uhive.

Uhive bestaat omdat de groeiende vraag naar een grotere overlap van ons digitale en fysieke leven niet meer genegeerd kan worden. Van challenger banken tot tokenized fysieke goederen, de wereld wil een oplossing die socialisatie, winkelen, entertainment en wealth in het metaversum  beantwoordt – Uhive beantwoordt de oproep.