Justin Sun kocht voor 30 miljoen dollar aan tokens van Donald Trump’s World Liberty Financial. Daarmee is hij verreweg de grootste investeerder in het DeFi-ecosysteem van Donald Trump. Volgens Sun is het een kwestie van tijd voordat Amerika een belangrijke spil wordt in de blockchain-wereld.

Wat probeert Sun hiermee te bereiken?
Uiteraard heeft Justin Sun een dubbele agenda, en probeert hij hiermee zijn eigen projecten te promoten bij Donald Trump.
In de derde zin van zijn bericht over de investering van 30 miljoen dollar in het project van Trump, schrijft Justin Sun al iets over TRON.
Dat is zijn eigen token, die vooral tijdens de bullmarkt van 2017/2018 heel populair was. Inmiddels wordt de blockchain van TRON vooral gebruikt voor stablecoins, terwijl de focus vroeger meer op gaming lag.
Door de jaren heen is Justin Sun niet bekend geworden als een hele betrouwbare naam in de cryptowereld. Hij is redelijk vaak (in)direct betrokken geweest bij projecten waarmee het allemaal niet zo goed is afgelopen.
Verreweg de grootste investeerder
Met de investering van 30 miljoen dollar is Justin Sun verreweg de grootste investeerder in het WLFI van Donald Trump.
Voordat hij instapte waren er namelijk nog maar voor 20 miljoen dollar aan tokens verkocht. Inmiddels staat het totaal op 52 miljoen dollar, waarmee nog maar 17% van het doel van 300 miljoen dollar is bereikt voor de tokensale.
Maar het betekent wel dat Donald Trump en zijn familie geld uitgekeerd krijgen vanuit het project. In de white paper van WLFI staat namelijk dat het bedrijf van Trump gerechtigd is om 75% van de omzetten te krijgen, nadat het project 30 miljoen dollar heeft opgehaald.
Justin Sun hoopt op deze manier waarschijnlijk Donald Trump te paaien, en wat hulp te krijgen in zijn rechtszaak tegen de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC). Die spanden in maart 2023 een rechtszaak aan tegen Sun en TRON, omdat de token op illegale wijze verkocht zou zijn, en de prijs kunstmatig verhoogd was.
Tijdelijke actie: ontvang €25 gratis bij Bitvavo
Om de koersstijging te vieren biedt de Nederlandse crypto-beurs Bitvavo in samenwerking met Newsbit een exclusieve actie aan: alle nieuwe klanten ontvangen tijdelijk €25 gratis wanneer zij via onderstaande knop een account aanmaken en €20 storten.
Claim je €25 gratis en maak een account aan bij Bitvavo
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Bitcoin!
MemeCore’s munt crasht 85% in minuten: 2,7 miljard dollar verdampt
Bijna 3 miljard dollar aan marktwaarde verdampt nadat MemeCore’s M onverwacht hard onderuitgaat zonder duidelijke aanleiding of uitleg.
Crypto koersupdate: Bitcoin crasht 5% in een uur, markt in vrije val
Bitcoin bereikt laagste koers sinds september 2024 door paniek omtrent Strategy. Dat zorgt voor schrikbarende verliezen op de markt.
Hyperliquid is 22% gedaald, maar blijft de grote ster van de cryptomarkt
Hyperliquid steeg dit jaar van 20 naar 77 dollar terwijl Bitcoin daalde. De HYPE koers test nu voor het eerst serieus zijn opwaartse trend.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
