Uit nieuwe data afkomstig van dataspecialist KLA, bezit momenteel ongeveer 25% van alle volwassenen in Zuid-Afrika momenteel Bitcoin (BTC). Tevens is ongeveer 36% naar verluidt van plan om in de toekomst in cryptocurrencies te investeren.
Experimenteren en testen met Bitcoin
Accountmanager bij KLA, Tessa Nowosenetz, heeft het volgende over dit onderwerp gemeld:
“Volgens onze gegevens รฉn een recent onderzoek over dit onderwerp, onder ons panel van Zuid-Afrikaanse volwassenen, zijn de aantallen hoger, waarbij 25% zegt dat ze cryptocurrency hebben met een waarde tussen R100 en R1.000.”
Alhoewel 25% van de Zuid-Afrikaanse volwassenen nu crypto bezitten, is het bedrag dat door ieder individu wordt geรฏnvesteerd erg verschillend. Uit een onlangs gehouden enquรชte blijkt dat de meerderheid een bedrag van gemiddeld $70 investeren. Dit zou suggereren dat ze de experimenteren en testen met de top cryptocurrency uitvoeren, zonder direct een aanzienlijk bedrag vast te leggen. Het geeft echter ook goede hoop.
Gedreven door verschillende redenen
Volgens Nowosenetz zouden de investeerders gedreven worden door veel verschillende redenen, maar รฉรฉn hiervan sprong eruit. Zo zouden veel beleggers gedreven werden door de overtuiging dat cryptocurrencies hun snel rijk zouden maken. Een meerderheid heeft naar verluidt geรฏnvesteerd zonder van te voren voldoende kennis te verzamelen.
Volgens velen is een belangrijke aantrekkingskracht en voordeel van crypto de perceptie dat er een mogelijkheid is om op korte termijn aanzienlijke winst te maken op een gemaakte investering. Naar verluidt heeft 43% dit als hun belangrijkste reden voor interesse in crypto benoemt. Tot slot zou ongeveer 17% hebben gezegd dat zij geen cryptocurrencies hebben en deze ook niet in de toekomst willen aanschaffen.
Vastgoedmagnaat ziet grote kans: koopt juist meer Bitcoin terwijl de markt crasht
Grant Cardone blijft Bitcoin kopen met huurinkomsten uit vastgoed en onderscheidt zich van Strategy door huurinkomsten te gebruiken.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: โGigapump komt eraanโ
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
