Bitcoin stabiliseert deze week en dat heeft ervoor gezorgd dat velen denken dat er spoedig weer een grote prijsverschuiving aan zit te komen. Een bekende analist vertelt zeer bullish te zijn en legt uit waarom.
Drie redenen waarom de Bitcoin zou kunnen stijgen
Ter ondersteuning van zijn optimisme deelde de analist de onderstaande grafiek. Deze toont samen met drie macro-factoren aan dat Bitcoin waarschijnlijk nog steeds verwikkeld is in een opwaartse trend.

De drie factoren die de analist heeft geïdentificeerd luiden als volgt: De Federal Reserve heeft de afgelopen maanden biljoenen dollars gedrukt, waardoor de waardepropositie van een schaars goed als Bitcoin is gestegen.
Daarnaast is de wereld op het moment redelijk chaotisch met protesten, een slechte wereldeconomie, monetaire ineenstortingen en toenemende geopolitieke spanningen. Daarvan profiteert Bitcoin aangezien het een safe haven is. Als laatste is het zo dat de kans groot is dat de Bitcoin, in haar vijfde poging in een jaar tijd de weerstand van $10.500 zou doorbreken.
Het orderboek van Bitfinex laat zien dat gebruikers steeds minder verkooporders plaatsen in het bereik van $10.000- $10.500. Dit is belangrijk omdat deze gegevens vaak vrij exact voorspellen wat er met de koers gaat gebeuren.
In plaats van te verkopen in het bereik van $10.000- $10.500, blijkt uit orderboek gegevens dat er enorm veel koopopdrachten te vinden zijn in dit bereik. Zo veel koopopdrachten werden voor het laatst gezien toen de crypto valuta handelde in de $7.000 range.
Probeer vandaag nog crypto te verhandelen en mis nooit een kans om winst te maken! – Ga naar Stormgain.
Problemen voor de wereldeconomie
Bitcoin staat er dus goed en zou een nieuwe bull markt kunnen betreden. Echter kunnen trends in de wereldeconomie daar verandering in brengen.
Hoewel er een enorme hoeveelheid geld de wereld in is gepompt, waardoor ook de Bitcoin koers een boost kreeg, verliezen ook tientallen miljoenen mensen hun werk in Amerika. De consumptie in de VS is gedaald naarmate de schulden waren toegenomen. Daarmee is de behoefte om te sparen ook vele malen groter. Kortom, de economie is momenteel verre van gezond.
Bloomberg meldde dat de Wereldbank gelooft dat de wereldeconomie het meest zal krimpen sinds de Tweede Wereldoorlog. Hiermee verwijst hij naar naar een verwachte daling van het BBP met ongeveer 5,2%.

De analyse van de Wereldbank is vergelijkbaar met die van andere prominente instanties. De Federal Reserve verwacht de ergste moderne recessie ooit, terwijl de Bank of England heeft gezegd dat de Britse economie het meest zal krimpen in 400 jaar tijd.
Dit kan een probleem worden voor BTC, maar de digitale munt zou er ook van kunnen profiteren. Wanneer de economie en de aandelenmarkt beginnen in te storten kan BTC zijn slag slaan.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
