Altcoin

Adidas betreedt de Metaverse na diverse samenwerkingen

Ook Adidas heeft inmiddels de Metaverse-wereld betreden. Dit nadat het sportmerk samenwerkingen aangegaan is met het NFT-merk ‘Bored Ape Yacht Club’ en de stripreeks ‘Punks Comic’.


Stap van Adidas blijft niet onopgemerkt

Ook is het sportmerk een samenwerking gestart met de crypto-investeerder ‘Gmoney’. Dit maakte het bedrijf bekend via een Tweet op Twitter. Hier zeggen ze het volgende:

“Vandaag springen we in The Metaverse met Bored Ape Yacht Club, Gmoney & Punks Comic. Het is tijd om een wereld van onbegrensde mogelijkheden te betreden.”

Inmiddels heeft de Tweet al ruim 14.400 likes en is die meer dan 5.200 keer geretweet, wat aangeeft dat de stap van Adidas niet onopgemerkt gebleven is. De tweet leidt op zijn beurt naar een webportaal genaamd ‘Adidas Metaverse’, waarop het volgende vermeld staat:

“Het gebeurd. Gmoney, Punks Comic en de Bored Ape Yacht Club leiden Adidas naar de Metaverse. Laten we gaan.”


Adidas-wallet bevat meer dan €177.000 aan NFT’s

Hiernaast is ook de wallet van Adidas flink gegroeid. Inmiddels bevat deze wallet meer dan €177.000 ($200.000) aan NFT’s. Zo kocht het kledingmerk de Bored Ape Yach Club #8.774 voor 46 Ethereum (ETH), of circa €138.000 ($156.000). Het bedrijf heeft zijn Twitter-profielfoto recentelijk ook aangepast met een BAYC-afbeelding. In de recente Adidas-tweet laat het bedrijf de BAYC een geel Adidas-jack dragen met het klassieke ontwerp met drie strepen.

Het adres dat de BAYC in eerste instantie aangeschaft heeft, bevat volgens gegevens afkomstig van dappradar.com nu 13 verschillende NFT’s uit 11 unieke collecties. Als Adidas de eigenaar is van de wallet, wat verwacht wordt, is het ook eigenaar van Punks Comic: “The Hunt for the Lost Robbies”, die werd gekocht voor 6.95 Ethereum. De Punks Comic en de onlangs gekochte BAYC #8774 zijn de duurste NFT’s in de wallet. De andere NFT’s die BAYC #8.774 bevatten, hebben een bodemwaarde van €15 ($17) tot circa €485 ($549) per NFT.

Nike, de belangrijkste concurrent van het bedrijf, onthulde deze maand dat het ook gericht is op de Metaverse. Zo publiceerde Nike een blogpost over ‘Nikeland’ op hun website, waarin werd uitgelegd dat het zich heeft gevestigd in de virtuele wereld Roblox. Nikeland op Roblox wil ‘een plaats zijn waar competitie en creativiteit voor iedereen overvloedig zijn’. Het is op dit moment nog niet bekend wat de volgende stappen binnen de Metaverse zullen zijn van het sportbedrijf.