Exchange

Adidas gaat samenwerking aan met Coinbase en The Sandbox

Adidas heeft een samenwerking met Coinbase aangekondigd. Dit deed het bedrijf de dag nadat het ook al een samenwerking aan was gegaan met The Sandbox.


Twitter in vuur en vlam door Adidas

Adidas zette crypto Twitter in vuur en vlam met de volgende aankondiging:

“We zijn een partnerschap aangegaan met Coinbase. Het is waarschijnlijk niets.

De institutionele acceptatie van crypto groeit. Adidas is een enorme wereldspeler. Dat het bedrijf nu samen gaat werken met de grootste crypto exchange van Amerika is dus zeker niet niks. Daarnaast is het natuurlijk ook groot nieuws dat Adidas ook zijn aanwezigheid in de metaverse opbouwt.

Op dinsdag richtte het officiële Twitter account voor Animoca’s open-world blockchain-game The Sandbox een tweet aan Adidas. Er stond:

De tweet bevatte een link die nieuwsgierige lezers naar de coördinaten leidde van een in-game land in de game dat blijkbaar is bestemd voor Adidas Originals. Het is onduidelijk of de grond door Adidas is gekocht of aan Adidas is gegeven.


Metaverse wordt razendsnel populair

Een woordvoerder van Adidas vertelde donderdag aan CityAM dat de samenwerking met Coinbase deel uitmaakt van de strategie van Adidas om voet aan de grond te krijgen in de metaverse. De woordvoerder zei:

“De Metaverse is momenteel een van de meest opwindende ontwikkelingen in de digitale wereld. Hierdoor is het een interessant platform voor Adidas”.

Eind vorige maand kondigde Facebook aan dat het met een nieuwe naam zou komen, Meta. Daarnaast gaf het aan dat het NFT’s zou omarmen om een voorsprong te krijgen op Metaverse. Amper een week later diende Nike vier verzoeken in om “virtuele goederen” te patenteren. Het gaat hier naar verluidt om verschillende digitale goederen, waaronder brillen, tassen, rugzakken en sportuitrusting.

De SAND token profiteert in ieder geval van alle hype rondom de metaverse. De koers is vandaag met meer dan 16% gestegen en ligt op het moment van schrijven rond de $7,40.