Het is een storm van donkergroene cijfers vandaag op de cryptomarkt. Als je dacht dat Bitcoin (BTC) hard was gestegen, dan zullen andere munten je al helemaal van de stoel laten vallen.
Zelfs grote munten zoals Ethereum (ETH), Ripple (XRP) en Solana (SOL) zijn al met dubbele cijfers de lucht in gegaan. Sui (SUI) is al helemaal door het dolle heen met een ongekende winst van 30 procent.
Ethereum aangekomen bij taaie weerstand
Bitcoin is de afgelopen dag al 7,32 procent duurder geworden, waar je vanmorgen over kon lezen in het Bitcoin nieuws, maar de meeste altcoins weten dit knappe resultaat dus nog te overtreffen.
Ook Ethereum, de grootste altcoin van de markt, met een stijging van 9,02 procent. Het verschil is wel dat Bitcoin zijn hoogste koers in meer dan twee weken heeft aangetikt, terwijl Ethereum vorige week vrijdag nog voor meer geld van eigenaar wisselde.
De tweede grootste crypto wordt nu voor 3.062 dollar verhandeld en vrijdag werd kort 3.100 dollar bereikt. Dat is ook gelijk een belangrijk weerstandsniveau, dat de koers nu dus weer voor het grijpen heeft.
Sui leidt de dans op de cryptomarkt
XRP gaat er net overheen met een winst van 10,01 procent. Er wordt nu 2,21 dollar betaald voor de munt van Ripple, terwijl dat gisteren nog 2,01 dollar was. Sinds het dieptepunt van maandag is de koers zelfs al met 23 procent gestegen. XRP wist met succes de belangrijke steun van 2 dollar te verdedigen, zoals het al een tijdje doet.
Solana heeft nog wat meer meters afgelegd met een plus van 11,50 procent. En Cardano (ADA) heeft er al helemaal zin in met een stijging van 14,12 procent.
Het wordt pas echt bizar als we naar de top van de ranglijst gaan kijken. Sui (SUI), de negentiende grootste munt, spant de kroon binnen de top 100 met een sprong van 30,03 procent.
Dan volgen Pudgy Penguins (PENGU) en DoubleZero (2Z) met winsten van respectievelijk 25,81 procent en 24,48 procent. Chainlink (LINK) en Pepe (PEPE) vangen ook veel ogen met winsten rond de 17 procent.
MemeCore’s munt crasht 85% in minuten: 2,7 miljard dollar verdampt
Bijna 3 miljard dollar aan marktwaarde verdampt nadat MemeCore’s M onverwacht hard onderuitgaat zonder duidelijke aanleiding of uitleg.
Crypto koersupdate: Bitcoin crasht 5% in een uur, markt in vrije val
Bitcoin bereikt laagste koers sinds september 2024 door paniek omtrent Strategy. Dat zorgt voor schrikbarende verliezen op de markt.
Hyperliquid is 22% gedaald, maar blijft de grote ster van de cryptomarkt
Hyperliquid steeg dit jaar van 20 naar 77 dollar terwijl Bitcoin daalde. De HYPE koers test nu voor het eerst serieus zijn opwaartse trend.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
