Ethereum (ETH) staat mogelijk voor een spannende periode. De grootste altcoin wordt geconfronteerd met een historisch lage beschikbaarheid op de markt, terwijl de institutionele vraag in rap tempo groeit. Een analist ziet kansen: als deze trend doorzet, kan de Ethereum koers volgens hem op explosieve wijze stijgen.
Historisch aanbodtekort door drie krachten
Volgens analist Crypto Gucci is de liquiditeit van Ethereum nog nooit zo laag geweest. Hij wijst op drie zogenoemde ‘supply vacuums’. Dit zijn krachten die ervoor zorgen dat ETH uit de circulatie verdwijnt. Het gaat om de volgende drie:
- Staking: Ruim 35,7 miljoen ETH, ongeveer 30 procent van de totale voorraad, zit vast in stakingcontracten. Deze munten zijn tijdelijk niet beschikbaar op de markt. Het kost soms weken om de tokens liquide te krijgen. Door je munten te staken, draag je een steentje bij aan het netwerk in ruil voor beloningen.
- Spot exchange-traded funds (ETF’s): Sinds de goedkeuring van de Amerikaanse Ethereum ETF’s is er al 6,84 miljoen ETH opgekocht. Dit vertegenwoordigt 5,6 procent van de totale voorraad.
- ETH-reservebedrijven: Inmiddels zijn er 70 publieke Ethereum reservebedrijven. Samen hebben ze 5,9 miljoen ETH in bezit, wat gelijkstaat aan 4,9 procent van het totaal.
Deze drie factoren zorgen samen voor een situatie waarin meer dan 40 procent van alle Ethereum uit de circulatie is verdwenen. “Deze cyclus heeft alle drie de supply vacuums tegelijk. Dat is nog nooit eerder gebeurd,” aldus de analist op X.
Ethereum koers kan ‘nucleair gaan’
Volgens Gucci leidt de dit tot een situatie waarbij de koers “nucleair kan gaan”. Ook andere analisten zijn optimistisch. Volgens de Nederlandse analist Michaël van de Poppe vormt Ethereum momenteel een hogere bodem, wat duidt op kracht. Hij verwacht binnen één tot twee weken een stevige uitbraak en een nieuwe all time high.
Benjamin Cowen voorziet daarnaast dat Ethereum minimaal zal stijgen naar 5.300 dollar. Vanaf het huidige niveau van 4.150 dollar betekent dit een winst van ruim 27,7 procent.
Een doorbraak van Ethereum boven de psychologische grens van 5.000 dollar zou volgens Cowen bovendien een veel bredere impact kunnen hebben op de cryptomarkt. Hij verwacht dat zo’n scenario het startsein zou kunnen zijn voor een nieuwe alt season, een fase waarin altcoins massaal in waarde stijgen.
Toch waarschuwt Cowen ook voor de voorwaarden: “Zonder een Ethereum boven de 5.000 dollar én een Bitcoin (BTC) op nieuwe all time highs, is een alt season simpelweg niet mogelijk.” De Bitcoin-dominantie (het marktaandeel van BTC) moet volgens Cowen eerst stijgen voordat altcoins de ruimte krijgen.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Kan Ethereum naar 1.000 dollar? Newsbit analist ziet gevaarlijk scenario
Newsbit analist Erik Juffermans ziet Ethereum onder druk staan. ETH kan dalen naar 1.500 dollar, of zelfs richting 1.000 dollar.
Ethereum Foundation ontslaat 20 procent van het personeel
De Ethereum Foundation schrapt 54 banen, oftewel 20 procent van het personeel, te midden van een reeks vertrekkende leidinggevenden.
Tom Lee´s Bitmine koopt voor 92 miljoen dollar aan Ethereum bij
Bitmine kocht opnieuw voor 92 miljoen dollar aan Ethereum en nadert zijn doel van 5 procent van de voorraad. Tom Lee blijft optimistisch.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
