Volgens een populaire analist zou Ripple dankzij XRP kunnen uitgroeien tot het meest waardevolle bedrijf ter wereld. Hij noemt de munt zelfs een strategisch wapen voor de VS. De cryptogemeenschap reageert verdeeld op de gewaagde uitspraak.
‘Ripple is gebouwd door de VS’
Volgens XRP-enthousiasteling unknowDLT is Ripple, het bedrijf achter XRP, geen doorsnee fintechbedrijf. Hij stelt dat Ripple juist dankzij zijn eigen digitale munt kan uitgroeien tot het meest waardevolle bedrijf ter wereld.
De analist gaat zelfs nog een stap verder: “Ripple is niet door de Amerikaanse overheid ‘gekozen’, het is gebouwd door de Amerikaanse overheid.” XRP zou volgens hem zijn ontworpen als strategisch instrument om de wereldwijde financiële dominantie van de Verenigde Staten te behouden. “XRP zal het de Verenigde Staten mogelijk maken wereldleider te blijven,” schrijft hij.
Op het eerste gezicht sluit deze visie aan bij de koers van president Donald Trump. Hij heeft vaker aangegeven dat hij van de Verenigde Staten een cryptogrootmacht wil maken, onder meer om voorop te blijven lopen in innovatie ten opzichte van landen als China. Toch ontbreekt elk concreet bewijs voor deze stevige claim van unknowDLT.
XRP theorie krijgt felle kritiek
De stelling dat de Amerikaanse overheid Ripple heeft opgezet of gefinancierd, is hoogst onwaarschijnlijk. Ripple is sinds de oprichting altijd een onafhankelijk technologiebedrijf gebleven.
Bovendien richt Ripple zich met XRP zeker niet uitsluitend op de Verenigde Staten. Het bedrijf focust onder meer op het verbeteren van internationale betalingen, met als uiteindelijk doel om het bestaande wereldwijde systeem SWIFT te vervangen. Dat netwerk verwerkt dagelijks ruim 5 biljoen dollar aan grensoverschrijdende transacties.
Ripple is daarnaast samenwerkingen aangegaan met financiële instellingen over de hele wereld. Zo werkt het bedrijf onder andere samen met banken en betalingsverwerkers in landen zoals Japan, waar het een partnerschap heeft met SBI Holdings, en in de Verenigde Arabische Emiraten, waar het samenwerkt met Zand Bank en fintechbedrijf Mamo.
De suggestie van directe overheidsbetrokkenheid leidde ook tot felle kritiek vanuit de gemeenschap. Zo reageerde X-gebruiker CryptoticT: “Ik hoop dat je wordt aangeklaagd door de investeerders die je met dit soort leugens bedriegt. Mensen zullen hun hele spaargeld verliezen op basis van complete verzinsels die jij hebt bedacht.”
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Bitcoin ETF’s bloeden leeg, maar XRP haalt juist miljoenen op
De XRP-ETF’s haalden deze week bijna 23 miljoen dollar op, terwijl de Bitcoin-ETF’s een recorduitstroom van 1,79 miljard zagen.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
XRP koers balanceert op rand van 1 dollar: analisten vrezen enorme crash
XRP nadert gevaarlijk dicht de grens van 1 dollar door een brede uitverkoop, zware liquidaties en hernieuwde uitstroom bij beleggers.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
