Na een bearmarkt die al vrijwel het hele jaar duurt, kan Bitcoin volgens Clem Chambers binnenkort een bodem vinden. Chambers is CEO van Online Blockchain en zegt dat de sterke dollar de voornaamste oorzaak is voor de pijn op de financiële markten.
Het einde is in zicht
Volgens Chambers zijn investeerders zelfs bang om hun geld op dit moment in andere dingen dan de dollar te steken. “Ik denk dat de Federal Reserve en de andere hoge piefen hebben besloten dat de dollar nu wel sterk genoeg is”, zo zegt Chambers, die suggereert dat een zwakkere dollar de Bitcoin koers kan katapulteren.
“De indrukwekkende run van de dollar is plotseling gestopt en dat is geen ongeluk”, zo gaat Chambers verder. De CEO van Online Blockchain denkt dat dit geweldig nieuws is voor de markt. In het kort denkt hij dat de dollar vanaf deze positie niet sterker wordt, maar juist zwakker. Chambers verwacht overigens geen snel herstel van Bitcoin.
Hoe lang gaat het duren?
Investeerders moeten volgens Chambers nog een goed jaar tot zelfs 14 maanden wachten, voordat Bitcoin weer de goede kant op beweegt. In een recent interview met Bloomberg, zei ook FTX CEO Sam Bankman-Fried dat de sterke dollar de voornaamste reden voor de zwakke prestaties van Bitcoin is. Dat gezegd hebbende, ondanks dat Chambers op de korte termijn bearish is over Bitcoin, hoopt hij dat de asset rond de 20.000 dollar een bodem weet te vinden.
De koers kan volgens hem echter een nieuwe duikvlucht maken, waarbij het verliezen van de 17.000 dollar de boel behoorlijk pijnlijk kan maken. Gebeurt dat? Dan ziet Chambers Bitcoin ook nog wel doorzakken naar 10.000 dollar. “De 20.000 dollar kan de bodem zijn, ik heb mezelf beloofd rond dit niveau in te kopen, maar ik kan het niet. Ik blijf hier rustig zitten en toekijken, maar het lijkt er sterk op dat dit de bodem is”, aldus Chambers.
Vastgoedmagnaat ziet grote kans: koopt juist meer Bitcoin terwijl de markt crasht
Grant Cardone blijft Bitcoin kopen met huurinkomsten uit vastgoed en onderscheidt zich van Strategy door huurinkomsten te gebruiken.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
