Het Apple Wallets, Payments, and Commerce (WPC)-team is op zoek naar een ervaren manager om alternatieve betalingspartnerschappen te leiden, luidt de vacature.
Wat gebeurt er al Apple de crypto-industrie betreedt?
Apple wil een nieuwe manager aannemen voor bedrijfsontwikkeling die gespecialiseerd is in alternatieve betalingen. Dit laat zien dat รฉรฉn van de grootste bedrijven ter wereld geรฏnteresseerd is in de cryptowereld.
De nieuwe vacature voor “Business Development Manager – Alternatieve betalingen” isย dinsdag op de website van Appleย geplaatst.ย De persoon die aangenomen wordt zal verantwoordelijk zijn voor het leiden van alternatieve betalingspartnerschappen en het definiรซren van nieuwe commercialisatiestromen.
Apple is op zoek naar een zakelijke professional met meer dan 10 jaar ervaring. Hiervan moet vijf jaar ervaring “met alternatieve betalingsproviders, zoals digitale wallets, BNPL, Fast Payments, cryptocurrency en anderen zijn.

Hoewel de vacature boeiend is, blijft Apple grotendeels aan de zijlijn van de cryptocurrency-industrie staan โโen heeft het nog geen definitieve plannen aangekondigd om uit te breiden naar deze markt. Interessant is dat cryptocurrency-exchange Coinbase onlangs TikTok heeft ingehaald als de meest gedownloade app in de App Store van Apple.
Gaat Apple een eigen crypto exchange beginnen?
De afgelopen maanden hebben investeerders al meerdere malen gespeculeerd wat er zou gebeuren als Apple de digitale valutaruimte betreedt. Ondertussen zagen handelaren dat Tesla voor 1,5 miljard dollar aan Bitcoin toevoegde aan zijn strategische reserves. Volgens Paul Steves, analist bij Royal Bank of Canada Dominion Securities, wilt Apple niet alleen BTC aan zijn balans toevoegen, maar zich ook willen bemoeien in de crypto industrie door een crypto exchange te starten.
“Als Apple besluit om de crypto-exchange te beginnen, denken we dat het bedrijf onmiddellijk marktaandeel kan winnen en de industrie kan verstoren”, zei Steves in februari. “Het bedrijf kan met een paar klikken een kans van meerdere miljarden dollars ontgrendelen.”
Met een marktkapitalisatie van $2,1 biljoen is Apple het grootste bedrijf in de Verenigde Staten. Het bedrijf had tijdens het meest recente kwartaal met inkomsten $192,8 miljard aan contanten beschikbaar. Genoeg geld om wat Bitcoins te kopen dus.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: โGigapump komt eraanโ
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
