APT, de token dat de Layer-1 Blockchain Aptos aandrijft, heeft sinds het begin van 2021 een enorme waarde toename meegemaakt. De koers is in de afgelopen dagen namelijk met 58 procent gestegen. Gisteren bereikte APT zelfs zijn hoogste punt ooit van $14,57. Op het moment van schrijven is de koers iets teruggezakt naar $12,86. Ondanks de kleine terugval is de Aptos koers sinds het begin van dit jaar al met 250 procent gestegen.

Wat is de reden van de prijsstijging?
In oktober 2022 werd Aptos gelanceerd en er ontstond meteen veel hype maar ook veel kritiek. De marktkapitalisatie heeft nu iets meer dan $2 miljard bereikt, waardoor het het 35e meest gewaardeerde crypto-netwerk is. Maar wat is nou precies de reden van de enorme prijsstijging?
Eén van de redenen is dat de vraag naar de token plotseling erg hoog is op de spotmarkt. Het enorme volume en het feit dat de token een ATH heeft behaald zorgt dat veel investeerders instappen. Dit drijft dan weer de koers omhoog.
Dat is trouwens niet de enige reden. Een ander goed teken is het feit dat de PancakeSwap Dex twee weken geleden een stemming hield om de multichain-implementatie met Aptos door te laten gaan.
En daar hield het goede nieuws op voor Aptos. De prijs van de APT token steeg namelijk ook doordat de munt geïntegreerd werd in de Atomic Wallet en de vraag naar Aptos-gebaseerde NFT-collecties de afgelopen tijd flink is gestegen.
Ook Fantom presteert
Aptos is trouwens niet de enige token die het goed doet de afgelopen weken. Ook Fantom (FTM) heeft de afgelopen week een indrukwekkende prijsstijging van meer dan 30 procent gezien. In de afgelopen 30 dagen is de koers zelfs meer dan verdubbeld.
Deze prijsstijging werd vooral veroorzaakt door een aantal positieve aankondigingen. Eerder deze maand kondigde de Fantom Foundation bijvoorbeeld aan dat er gestemd was voor een voorstel dat developers die bouwen op het Fantom Netwerk geld kunnen verdienen van gas-fees.
Dit werd gevolgd door de lancering van de ‘gedecentraliseerde kluis’ van Fantom deze week, met als doel het ondersteunen van ecosysteemprojecten door 10% van de transactiekosten van het netwerk te subsidiëren.
Volgens Fantom is “de Vault een nieuw fonds dat developers op het Fantom netwerk kracht biedt door een gedecentraliseerde manier te bieden voor het financieren van projecten door middel van een door de gemeenschap gedreven besluitvormingsproces.”
MemeCore’s munt crasht 85% in minuten: 2,7 miljard dollar verdampt
Bijna 3 miljard dollar aan marktwaarde verdampt nadat MemeCore’s M onverwacht hard onderuitgaat zonder duidelijke aanleiding of uitleg.
Crypto koersupdate: Bitcoin crasht 5% in een uur, markt in vrije val
Bitcoin bereikt laagste koers sinds september 2024 door paniek omtrent Strategy. Dat zorgt voor schrikbarende verliezen op de markt.
Hyperliquid is 22% gedaald, maar blijft de grote ster van de cryptomarkt
Hyperliquid steeg dit jaar van 20 naar 77 dollar terwijl Bitcoin daalde. De HYPE koers test nu voor het eerst serieus zijn opwaartse trend.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
