Uit een nieuw onderzoek blijkt dat beleggingsfondsen van plan zijn om gemiddeld 7,2% van hun kapitaal in crypto te investeren.
Groeinde belangstelling voor crypto
Traditionele hedgefondsen zijn steeds meer geïnteresseerd in crypto valuta’s. Een overgrote meerderheid, namelijk 98% van de CFO’s, wil binnen de komende vijf jaar investeren in crypto’s, zo bleek uit een recent onderzoek van het Amsterdamse beheerbedrijf Intertrust Group.
Het onderzoek onder 100 CFO’s in Noord-Amerika, Europa, Engeland en Azië heeft aangetoond dat ze verwachten gemiddeld 7,2% van hun kapitaal in crypto te investeren.
Dit aantal is aanzienlijk hoger in Noord-Amerika, waar hedgefondsen verwachten gemiddeld 10,6% van hun bezit in crypto’s te investeren. In Noord-Amerika, Europa en het Engeland zeiden alle respondenten dat de omvang van hun crypto investeringen ten minste 1% van hun portefeuille zou zijn. Terwijl ongeveer een op de zes van alle respondenten verwacht ten minste 10% te investeren. Drie respondenten gaven aan bereid te zijn om meer dan 20% van hun bezit aan crypto toe te wijzen.
Het onderzoek wijst op een grote verschuiving in de interesse van reguliere hedgefondsen in cryptocurrencies. Echter zullen de fondsen wel aanpassingen moeten maken om in deze activa klasse te beleggen.
Jonathan White is het wereldwijde hoofd van de verkoop van fondsen bij Intertrust Group. Hij wees op de uitdagingen gerelateerd aan de veilige bewaring van digitale assets en operationele controles rond crypto investeringen.
Flinke stijging van het vermogen
Hedgefondsen bezitten samen een bizar kapitaal. Volgens een voorspelling van data analysebedrijf Preqin zal het vermogen van de fondsen in 2025 $4,28 biljoen bedragen. Dit is een stijging van 19,6% ten opzichte van de $3,58 biljoen eind 2020.
Het exacte bedrag dat door traditionele hedgefondsen wordt geïnvesteerd is onduidelijk. Echter, één ding wat zeker is, is dat wanneer deze fondsen ook maar een paar procent van hun kapitaal in crypto’s zullen gaan investeren, er een ongekende koopkracht zal ontstaan in de cryptowereld.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
