Het grote Binance is een samenwerking met Mastercard gestart om een prepaid-betaalkaart te lanceren in Argentinië. In de aankondiging op donderdag zei Binance dat de kaart het mogelijk maakt voor klanten in Argentinië om Bitcoin, BNB en andere cryptocurrency’s te gebruiken om betalingen te doen en fiatgeld op te nemen bij ATMs waar Mastercard-kaarten geaccepteerd zijn.
Tot wel 8 procent cashback
Ook kunnen Argentijnen met de kaart van Binance en Mastercard tot wel 8 procent cashback op hun aankopen verdienen. Volgens Binance is de introductie van de kaart onderdeel van het doel van het bedrijf om de wereldwijde adoptie van crypto een push te geven. Inwoners van Argentinië zijn de eerste die “binnen enkele weken” met de kaart aan de slag kunnen, maar Binance heeft vergelijkbare plannen voor Oekraïne en de Europese Economische Zone.
“Betalen is één van de eerste en meest voor de hand liggende toepassingen van crypto, maar de adoptie heeft nog veel ruimte om te groeien”, aldus Maximilano Hinz, de algemeen directeur van Binance in Latijns-Amerika. “Door de Binance Card te gebruiken, kunnen winkeliers ervoor kiezen om fiatgeld te ontvangen, terwijl de gebruikers betalen met een cryptocurrency naar keuze”, aldus Hinz.
Binance verder als bank
Hiermee lijkt het er steeds meer op dat Binance als bank gaat opereren. Je kunt simpelweg sparen in Bitcoin of andere crypto’s naar keuze bij Binance en daarmee betalen zonder dat een winkelier doorheeft dat je met crypto afrekent. De ultieme manier om Bitcoin en andere cryptovaluta te introduceren als betaalmiddel. Je kunt ermee betalen, maar je hoeft niet mee te doen. In principe neemt Binance hiermee weer een functie van de banken over.
Alles bij elkaar is het een interessante stap van Binance en zou het meer dan gaaf zijn om de kaart binnenkort ook in Europa te kunnen gebruiken. Binance heeft daar wel plannen voor, maar Argentinië lijkt de eerste testcase. Op zich is dat ook een mooi land om het te proberen, gezien de torenhoge inflatie die al jaren stevig op de bevolking drukt. De absolute schaarste van Bitcoin kan wat dat betreft echt een uitweg bieden.
Blockchain-experts bekritiseren Britse sancties tegen cryptobeurs HTX
De discussie ontstond nadat het Verenigd Koninkrijk op 26 mei sancties oplegde aan Huobi Global S.A., het Panamese bedrijf achter HTX.
Bitvavo opnieuw gekroond tot grootste euro-cryptobeurs ter wereld
De Amsterdamse beurs pakt 44% van alle euro-spothandel in crypto en laat reuzen Kraken, Coinbase en Binance ver achter zich
OKX lanceert X-Perps op de Magnificent 7-aandelen, goud, zilver en olie voor Europese traders
OKX lanceert dertien nieuwe markten waarmee Europese traders 24/7 futures kunnen verhandelen op aandelen, grondstoffen en indices.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
