Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden dat het Terra-ecosysteem in mei van dit jaar op spectaculaire wijze ineenstortte. Bij die implosie ging er voor 40 miljard dollar aan vermogen verloren en spatten er een hoop dromen uiteen. Inmiddels is een groep enthousiastelingen alweer enige tijd bezig met de wederopstanding van Terra in de vorm van Terra LUNA Classic (LUNC).
Binance en LUNC
Na de ineenstorting van Terra is de supply van LUNA enorm opgeblazen. Dat is een probleem waar LUNC op dit moment nog steeds mee worstelt. Om de token-supply terug te brengen naar een meer acceptabel getal, heeft de gemeenschap een transactie-belasting bedacht. Voor iedere blockchain transactie geldt een belasting van 1,2 procent die naar de digitale brandstapel wordt gestuurd. Die LUNC verdwijnt daarna voor eeuwig uit de roulatie.
Het probleem is dat transacties op beurzen hierdoor niet gepakt worden. Om die reden heeft de gemeenschap geprobeerd beurzen over te halen ook 1,2 procent belasting te rekenen op handelingen en die vervolgens te verbranden. Binance doet daar nu aan mee, maar wel op zijn eigen manier. “We gaan een ‘opt-in knop’ inbouwen, waarmee mensen vrijwillig kunnen kiezen om aan de belasting van 1,2 procent mee te doen”, aldus Binance CEO Changpeng Zhao.
Belasting gaat niet meteen aan
Als je er op Binance voor kiest om de 1,2 procent belasting over LUNC-trades te betalen, dan gaat deze niet meteen aan. Pas als 25 procent van de investeerders de belasting activeert, dan gaat deze voor alle ja-klikkers aan. Als dit percentage de 50 procent bereikt, dan gaat de belasting aan voor iedereen die in LUNC handelt. Veel hangt dus af van de gemeenschap, die dit onderdeel voor een groot deel zelf in de hand heeft.
Binance wil dus vooral de gemeenschap de touwtjes in handen geven, een manier van denken die aansluit bij het crypto-ethos. “We luisteren naar onze gebruikers en proberen ze te beschermen”, aldus Changpeng Zhao. De CEO van Binance beseft zich echter ook dat veel gebruikers waarschijnlijk overstappen op andere beurzen om in LUNC te handelen als Binance ineens een belasting van 1,2 procent hanteert.
MemeCore’s munt crasht 85% in minuten: 2,7 miljard dollar verdampt
Bijna 3 miljard dollar aan marktwaarde verdampt nadat MemeCore’s M onverwacht hard onderuitgaat zonder duidelijke aanleiding of uitleg.
Crypto koersupdate: Bitcoin crasht 5% in een uur, markt in vrije val
Bitcoin bereikt laagste koers sinds september 2024 door paniek omtrent Strategy. Dat zorgt voor schrikbarende verliezen op de markt.
Hyperliquid is 22% gedaald, maar blijft de grote ster van de cryptomarkt
Hyperliquid steeg dit jaar van 20 naar 77 dollar terwijl Bitcoin daalde. De HYPE koers test nu voor het eerst serieus zijn opwaartse trend.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
