Binance, de crypto-exchange, en zijn CEO, Changpeng “CZ” Zhao, hebben plannen aangekondigd om een verzoek in te dienen bij de rechtbank om de rechtszaak van de Amerikaanse CFTC te laten afwijzen.
Afwijzen van 2 afzonderlijke moties
Op 24 juli hebben verschillende Binance-entiteiten, waaronder Zhao, de CEO, en voormalig Chief Compliance Officer Samuel Lim, bij een districtsrechtbank in Illinois een aanvraag ingediend om tegen 27 juli twee afzonderlijke moties in te dienen om de klacht af te wijzen.
De indiening verklaarde: “De Buitenlandse Binance Entiteiten en Zhao zijn van plan om gezamenlijk een motie in te dienen om de klacht af te wijzen. Lim is ook van plan om een afzonderlijke motie in te dienen om de klacht af te wijzen en zal zich aansluiten bij bepaalde delen van de motie die zijn ingediend door de Buitenlandse Binance Entiteiten en Zhao.”
Binance heeft ook een verzoek ingediend om toestemming te krijgen om de limiet van 15 pagina’s voor de briefing te overschrijden, die zal worden gebruikt ter ondersteuning van de motie. De uitwisseling heeft gevraagd om een briefing van maximaal 50 pagina’s, waarbij ze verwezen naar de complexiteit van de rechtszaak die de ‘Commodity Futures Trading Commission’ in maart tegen hen heeft aangespannen.
Mogelijk Amerikaanse wetten overtreden
In maart heeft de CFTC een aanklacht ingediend tegen Binance en Zhao, omdat de crypto-exchange zich niet correct had geregistreerd bij de toezichthouder.
Volgens de CFTC heeft Binance, ondanks het blokkeren van Amerikaanse ingezetenen van transacties op zijn platform, willens en wetens transacties uitgevoerd in meerdere cryptocurrencies voor mensen in de VS sinds ten minste 2019, waarbij het opzettelijk de Amerikaanse wetten heeft overtreden.
De toezichthouder noemde het nalevingsproces van Binance ook een “schijnvertoning” en beweerde dat het vrijwillig zijn activiteiten buiten de VS uitvoerde en de locatie van het hoofdkantoor verborgen hield om opzettelijk de Amerikaanse regelgeving te omzeilen.
Aanklacht tegen Binance
Op 5 juni heeft de Securities and Exchange Commission (SEC) ook een aanklacht ingediend tegen Binance en Zhao, waarin ze beweerden dat het bedrijf niet-geregistreerde effecten had verkocht, Amerikaanse klanten had toegestaan om gebruik te maken van hun wereldwijde platform, en beweerde dat Zhao geld van klanten had misbruikt.
De klacht van de SEC vermeldde dat de compliancechef van Binance, naar verluidt Lim in 2018, in een bericht aan een andere compliance officer zei: “We opereren als een fking niet-gelicentieerde effectenbeurs in de VS bro.”
Bovendien wordt Binance naar verluidt ook onderzocht door het Amerikaanse ministerie van Justitie omdat het naar verluidt Russische gebruikers zou hebben toegestaan om zijn platform te gebruiken in strijd met Amerikaanse sancties.
Bitvavo opnieuw gekroond tot grootste euro-cryptobeurs ter wereld
De Amsterdamse beurs pakt 44% van alle euro-spothandel in crypto en laat reuzen Kraken, Coinbase en Binance ver achter zich
OKX lanceert X-Perps op de Magnificent 7-aandelen, goud, zilver en olie voor Europese traders
OKX lanceert dertien nieuwe markten waarmee Europese traders 24/7 futures kunnen verhandelen op aandelen, grondstoffen en indices.
Justin Sun schrapt Trump-stablecoin na ruzie over bevroren tegoeden
HTX verwijdert de stablecoin USD1 na een conflict met World Liberty Financial over bevroren adressen en sanctiecontroles.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
