Exchange

Binance kondigt sponsorovereenkomst aan voor African Cup of Nations

Binance heeft een samenwerking aangekondigd met de Confederation of African Football (CAF).


Binance: “Wij geloven dat Afrika de blockchain-industrie gaat leiden”

De populaire crypto-exchange wordt de officiële sponsor van de TotalEnergies Africa Cup of Nations (AFCON), het grootste Afrikaanse voetbaltoernooi ter wereld. Veron Mosengo-Omba, de algemeen secretaris van CAF, is verheugd over de samenwerking. Hij zegt hierover het volgende:

“Ik ben verheugd Binance dit jaar als officiële sponsor van het AFCON-toernooi te mogen verwelkomen. Door deze samenwerking met CAF zal Binance via voetbal verder contact maken met zijn gebruikers en de Afrikaanse gemeenschap.”

Yi-He, de Chief Marketing Officer (CMO) van Binance, is even optimistisch over het partnerschap en de rol van Afrika in het leiden van blockchain-ontwikkeling in de toekomst. Yi-He zei het volgende: 

“Met een populatie van 1,2 miljard Afrikanen en de prevalentie van blockchain-technologie en de use-cases ervan, geloven we dat het Afrikaanse continent de toekomst van de blockchain-industrie zou kunnen leiden.”

Emmanuel Babalola, directeur van Binance voor Afrika, voegde toe dat “voetbal de meest populaire sport in Afrika is”. Ook zei hij dat “dit onze missie bevestigt om crypto mainstream te maken over het hele continent.” 

Tijdens het AFCON-toernooi, dat begon op 9 januari 2022, strijden 24 landen om een ​​plek in de finale, die op 6 februari 2022 zal plaatsvinden. Het toernooi bevat ook enkele van de grootste namen uit de voetbalwereld, waaronder de Egyptenaar Mohamed Salah en de Senegalese Sadio Mane. 


Binance sluit zich aan bij de sportmarketingtrend

Binance is niet de eerste crypto-exchange die de belofte van sportreclame ziet. Crypto-exchanges FTX en Coinbase pompen al maanden geld in zulk soort reclames. 

FTX, geleid door CEO Sam Bankman-Fried, is all-in gegaan op sportmarketing. In april van afgelopen jaar sloot de exchange nog een deal met de Miami Heat. Hierbij werd het thuisstadion van het NBA-team omgedoopt tot de FTX Arena. In juni werd de exchange het officiële cryptocurrency exchange-merk van de MLB. Als onderdeel van de overeenkomst dragen zelfs scheidsrechters nu het FTX-logo op hun uniform.