In de Filipijnen wordt Binance naar verluidt onderzocht voor vermeende illegale operaties. Hiermee worden de inspanningen voor het handhaven van regels in het land verhoogd.
Mogelijk geen goedkeuring van bevoegde autoriteiten
Binance is al enkele jaren actief in de Filipijnen, mogelijk zonder goedkeuring van de bevoegde autoriteiten. Hier zou een twaalf pagina-tellende klacht voor zijn ingediend bij de Securities & Exchange Commission van de Filipijnen.
De populaire cryptocurrency exchange wordt onder andere beschuldigd van het niet hebben van een kantoor in Manilla en alleen externe bedrijven gebruikt voor zijn technische- en klantondersteuningsdiensten.
Gewetenloze Online Leendienst
In de aanklacht wordt gevraagd om de “gewetenloze online leendiensten” van het bedrijf te verbieden. Het zou op dezelfde manier hetzelfde moeten doen voor niet-geregistreerde en niet-gereguleerde cryptocurrency-exchanges in het land.
Hiernaast worden diverse andere functies aan zoals spothandel, margehandel, futurescontracten, opties, cryptoleningen en Peer-to-Peer (P2P) handel. De aanklager zei als slot het volgende:
Wij zijn van mening dat deze producten het karakter hebben van effecten, die volgens de SEC-regels niet mogen worden verkocht of aangeboden voor of distributie binnen de Filipijnen zonder een registratieverklaring die naar behoren is ingediend bij en goedgekeurd door de SEC.
Internationale cyberactie bevriest 41 miljoen euro aan gestolen crypto
Een grootschalige internationale politieactie heeft een belangrijke slag toegebracht aan cybercriminelen die wereldwijd cryptovaluta stelen.
Australië geeft cryptobedrijven drie maanden langer voor vergunning
De Australische financiële toezichthouder ASIC heeft de overgangsperiode voor cryptobedrijven met drie maanden verlengd.
Rusland zet grote stap met AI-wet: eigen modellen krijgen voorrang
Rusland heeft een belangrijke stap gezet richting een eigen wettelijk kader voor kunstmatige intelligentie (AI).
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
