Bitcoin (BTC) en Ethereum (ETH) hebben gisteren een goede dag gedraaid op de Amerikaanse beurs. Tegelijkertijd kwamen de koersen wat moeilijk op gang, maar uiteindelijk werd de schade beperkt door een sterke opening van Wall Street.
Tweede groene dag op rij voor de BTC-fondsen
De Bitcoin spot Exchange-Traded Funds (ETF’s), niets meer dan beursgenoteerde fondsen die Bitcoins vashouden en zo de koers volgen, hebben gisteren voor de tweede handelsdag op rij kapitaal binnengehaald.
144,9 miljoen dollar is het bedrag dat er onderaan de streep overbleef. Het is voor het eerst sinds halverwege januari dat de fondsen twee positieve dagen op rij beleven.
Vrijdag stroomde er 371,1 miljoen dollar naar binnen en die dag boekte de Bitcoin koers zijn grootste absolute stijging in de geschiedenis van bijna 8.000 dollar. Een dag eerder werd juist het grootste verlies ooit gemeten van meer dan 10.000 dollar.
Opvallend genoeg eindigde BlackRock’s IBIT-fonds, met afstand het grootste Bitcoin-fonds dat er bestaat, gisteren als enige in het rood met een nipt verlies van 20,9 miljoen dollar. Grayscale’s BTC-fonds haalde met 144,9 miljoen dollar het meeste geld binnen en dat gebeurt niet vaak.
De Bitcoin koers zakte eerst van 71.000 dollar naar 68.500 dollar, maar werd later op de dag door de Amerikaanse aandelenmarkt weer teruggetrokken naar 71.000 dollar. Daar is het voor de zoveelste keer tegen de muur gelopen, want nu wordt er weer iets meer dan 69.000 dollar betaald.
ETH-fondsen terug in de plus
De Ethereum-fondsen waren er vrijdag niet in geslaagd om kapitaal op te halen, maar gisteren eindigden ze wel met 57 miljoen dollar in de plus. Het is het beste resultaat sinds 26 januari, toen er 117 miljoen dollar naar binnen vloeide.
Vrijdag waren de fondsen er niet in geslaagd om geld binnen te halen. Net als die dag is BlackRock er weer het slechtst uit de strijd gekomen. Zijn ETHA-fonds raakte gisteren 45 miljoen dollar kwijt. Fidelity eindigde juist aan kop met 67,3 miljoen dollar aan instroom.
Sinds een aantal maanden zijn er nog veel meer altcoins te vinden op de Amerikaanse beurs. Gegevens van SoSoValue laten zien dat de fondsen van Ripple’s XRP gisteren met 6,31 miljoen dollar aan instroom eindigden en de fondsen van Solana (SOL) met 0,145 miljoen dollar aan uitstroom.
Vastgoedmagnaat ziet grote kans: koopt juist meer Bitcoin terwijl de markt crasht
Grant Cardone blijft Bitcoin kopen met huurinkomsten uit vastgoed en onderscheidt zich van Strategy door huurinkomsten te gebruiken.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
