Gisteren was de eerste keer dat de Bitcoin (BTC) beursfondsen beschikbaar waren voor handel tijdens de nieuwe Trump-regering. En het bleek een groot succes te zijn: er is namelijk voor maar liefst $802 miljoen aan nieuw kapitaal binnengehaald. Het is de vierde dag op rij met een kolossale instroom.
ETF’s kopen 7.850 BTC
Donald Trump werd op maandag ingezworen als president van de Verenigde Staten, maar die dag waren de aandelenbeurzen in het land gesloten vanwege Marthin Luther King-day. Gisteren was dus de eerste handelsdag met cryptofan Trump aan de leiding, en dat heeft voor een grote golf aan nieuwe investeringen gezorgd.
Uit gegevens van Farside Investors blijkt dat de reeks BTC-fondsen gisteren voor $802,6 miljoen aan kapitaal hebben aangetrokken. Daar mogen we vooral BlackRock voor bedanken: zijn IBIT-fonds haalde $661,9 miljoen op. Verder had ook Grayscale’s BTC-fonds – een goedkoper alternatief voor het beruchte GBTC-fonds – een uitstekende dag met $136,4 miljoen aan instromen.
De andere uitgevers hadden eigenlijk juist een mindere dag. Bitwise verloor zelfs $17,4 miljoen.
Gezamenlijk hebben de beheerders 7.850 Bitcoins geaccumuleerd, zo liet HODL15Capital weten op socialmediaplatform X. Dat is ruim 17 keer zoveel als de 450 Bitcoins die per dag worden gecreëerd.
Ook de Bitcoin koers had gisteren een ijzersterke dag. De waarde steeg namelijk van zo’n $100.000 tot wel $107.000. Op de piek was de munt slechts 2% verwijderd van zijn all-time high. Het record staat op $109.600 en werd afgelopen maandag neergezet.
Al bijna $4 miljard opgehaald dit jaar
De eerste weken van 2025 zijn nogal turbulent geweest voor de cryptomarkt. De Bitcoin koers heeft heftige schommelingen gemaakt, maar toch staan de ETF’s met $3,75 miljard in de plus dit jaar.
Vooral de afgelopen dagen zijn de fondsen op dreef. Sinds vorige week woensdag, ofwel in slechts vier handelsdagen, is er meer dan $3,2 miljard naar de beursproducten gestroomd.
De komst van Trump heeft hier natuurlijk sterk aan bijgedragen. Hij heeft namelijk beloofd om de crypto-industrie in het land op alle mogelijke fronten te ondersteunen. Op het gebied van regelgeving is de eerste stap gisteren al gezet: de Securities and Exchange Commission (SEC) heeft namelijk een crypto-taskforce opgericht.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Crypto koersupdate: keiharde afwijzing voor Bitcoin, HYPE daalt 7%
Terwijl de beurzen een goede dag draaien, worden Bitcoin en ook de meeste altcoins weer naar de grond gesleurd. Lees meer.
Strategy kan Bitcoin-daling naar 30.000 dollar overleven zonder te verkopen
Topman van grote Bitcoin miningpool verwacht dat Strategy zelfs bij een Bitcoin koers van 30.000 dollar standhoudt.
Bitcoin koers crasht naar $60.000: is dit de bodem of volgt meer pijn?
Bitcoin verloor in korte tijd alle winst van de afgelopen maanden. Kan de koers standhouden boven 60.000 dollar of volgt meer pijn?
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
