De Bitcoin miner Merkle Standard, die een samenwerking heeft met Bitmain, één van de grootste producenten van mining-hardware ter wereld, heeft zijn hashrate in acht maanden tijd verhoogd van 0,3 EH/s naar 3,1 EH/s.
Merkle Standard voert de druk op
Met die extreme verhoging van zijn hashrate, voert Merkle Standard de druk op de concurrentie behoorlijk op. Op maandag bracht de miner nog het nieuws naar buiten dat het 40 megawatt (MW) aan capaciteit toevoegt aan de faciliteit in South Carolina. Daarmee komt het totaal op 140 MW uit voor het bedrijf. In South Carolina zet Merkle Standard die energie in om Bitcoin te minen met de S19J Pro en S19 XP miners van Bitmain.
De winter is heftig geweest voor de mining-industrie, maar daar merken we bij Merkle Standard weinig van. Het kan ook een soort power-play zijn om het de concurrentie nog moeilijker te maken in deze zware tijden. Vanaf de all-time high is Bitcoin ruim 70 procent kwijt en vanaf het begin van 2022 gemeten meer dan 50 procent. In die periode zijn veel miners in de positie gekomen dat ze hun Bitcoin reserves moesten verkopen om te overleven.
Meer, meer en meer
Uiteindelijk moet de faciliteit in South Carolina in 2024 naar een capaciteit van 80 MW en de capaciteit van het vlaggenschip in Washington naar 225 MW. Op het moment van schrijven heeft de faciliteit in Washington een capaciteit van 100 MW. Als Merkle Standard dat weet waar te maken, dan gaat de hashrate van het bedrijf de komende jaren nog flink omhoog.

Investeren in Merkle Standard is overigens niet mogelijk. In tegenstelling tot vele andere Amerikaanse Bitcoin miners is Merkle Standard niet beursgenoteerd. Het gave aan Merkle Standard is dat ze de doelstelling hebben om Noord-Amerika’s grootste duurzame Bitcoin miner te worden.
Hoe ver kan de Bitcoin koers dalen? Newsbit-analist wijst cruciaal niveau aan
Bitcoin keert om in aanloop naar een spannende persconferentie vanavond. Newsbit-analist deelt zijn verwachtingen voor de korte termijn.
De bullmarkt krijgt precies wat hij nodig heeft: dalende inflatie zonder renteverlaging
Dit is het beste nieuws voor de bullmarkt tot nu toe. Ook Bitcoin kan sterk van deze ontwikkeling profiteren. Waar gaat het om?
Elon Musk nu meer waard dan Bitcoin: vermogen stijgt naar $1,4 biljoen
De succesvolle beurslancering van SpaceX betekent dat Elon Musk nu meer waard is dan het complete netwerk van Bitcoin.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
