De Bitcoin (BTC) Taproot-upgrade zal naar verluidt in de komende zeven (7) dagen voltooien. De Taproot-upgrade heeft als doel om de privacy, efficiรซntie en slimme contracten van het netwerk aanzienlijk te verbeteren.
Eerste grote upgrade sinds 2017
Het heeft lang geduurd voordat er een grote upgrade plaatsvond op het Bitcoin-netwerk. Taproot is dan ook de eerste grote upgrade sinds augustus 2017, toen destijds SegWit aangekondigd werd. Deze upgrade zorgde destijds voor een verbetering van de indeling van transacties binnen het Bitcoin-transactieblok. Dit zorgde op zijn beurt voor hogere transactieverwerkingssnelheden.
Naar verluidt is de nieuwe upgrade ingesteld voor implementatie na het bereiken van een consensus van 90% onder alle Bitcoin-miners, wereldwijd. De Bitcoin-ontwikkelaar Hampus Sjรถberg tweette het volgende:
WE HAVE LOCK IN! 🟩 #Bitcoin #Taproot
— Hampus Sjรถberg ⚡ (@hampus_s) June 12, 2021
Video by: @TheGuySwann!https://t.co/rCUp5VNCBX pic.twitter.com/YFLMTenWW0
Wat brengt de upgrade met zich mee?
Taproot zal de ‘Merkelized Abstract Syntax Tree’ (MAST) introduceren, die ervoor zorgt dat de afzender en ontvanger samen een afwikkelingstransactie kunnen ondertekenen.
Ook zal de ‘Schnorr Signature’ worden geรฏmplementeerd. Dit is een algoritme dat ervoor zorgt dat gebruikers meerdere handtekeningen kunnen samenvoegen tot รฉรฉn voor een enkele transactie. Dit zorgt voor een verkleining van het inherente zichtbare verschil tussen reguliere en multisig-transacties. Deze functie kan ook worden ingezet om zowel de privรฉ- als openbare sleutels van de gebruiker te wijzigen op een manier die verifieerbaar is om de legitimiteit van elke transactie te bevestigen. Verwacht wordt dat de upgrade op of nabij 14 november zal worden geactiveerd.
Vastgoedmagnaat ziet grote kans: koopt juist meer Bitcoin terwijl de markt crasht
Grant Cardone blijft Bitcoin kopen met huurinkomsten uit vastgoed en onderscheidt zich van Strategy door huurinkomsten te gebruiken.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: โGigapump komt eraanโ
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
