Het Canadese crypto-miningbedrijf Bitfarms heeft dit jaar al 1.000 Bitcoin gekocht. Hierdoor bezit het bedrijf al voor meer dan $177 miljoen aan BTC tokens.
Het miningbedrijf bezit nu 4.300 BTC
“Onze leidende bedrijfsstrategie bij Bitfarms is om veel Bitcoin te kopen voor de laagste prijs, ten behoeve van onze aandeelhouders“, aldus oprichter en CEO Emiliano Grodzki.
In een aankondiging op maandag zei Bitfarms dat het in de eerste week van januari 1.000 Bitcoin (BTC) heeft gekocht voor $43,2 miljoen. Dit is ongeveer hetzelfde bedrag dat het bedrijf kocht in zowel het derde als het vierde kwartaal van 2021. Volgens het miningbedrijf bezit het momenteel meer dan 4.300 BTC. Dit is ongeveer $177 miljoen tegen een prijs van $41.183.
“Nu BTC in een dip zit terwijl de prijzen van mininghardware hoog blijven, hebben we de kans gegrepen om veel BTC te kopen.” Aldus Grodzki.
Wil jij Bitcoin verhandelen op 1 van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld?ย Klik hierย en ga naar KuCoin.
10 miningbedrijven in ontwikkeling
In november kondigde het miningbedrijf het voornemen aan om zijn eerste datacenter in de Verenigde Staten te bouwen. Op de website van het bedrijf staat dat Bitfarms momenteel een totale miningcapaciteit van 106 MW heeft. Het produceert 2,2 exahashs per seconde (EH/s). Volgens Grodzki streeft het ernaar dit percentage tegen het einde van het jaar met meer dan 260% te verhogen tot 8 EH/s.
Velen in de media halen nog steeds de mogelijke milieu-impact van cryptomining aan. Ondertussen beweert Bitfarms dat zijn faciliteiten in Canada bijna volledig worden aangedreven door hydro-elektrische energie. Het bedrijf heeft momenteel 10 miningbedrijven in bedrijf of in ontwikkeling in onder meer de Verenigde Staten, Argentiniรซ en Canada.
Volgens gegevens van Cointelegraph Markets Pro daalde de prijs van BTC eerder vandaag voor het eerst sinds september onder de $40.000. Hierna keerde hij terug naar meer dan $41.000.
Crypto koersupdate: Bitcoin stuit op muur, maar Monero stijgt 10%
Bitcoin stuit op weerstand bij $63.000 dollar en wordt omlaag geduwd door een dreigend bericht van Trump. Hoe staat de markt er nu voor?
Waarom beleggers Bitcoin en goud nu links laten liggen
Deze analist vond een hele slimme verklaring voor de zwaar tegenvallende prestaties van Bitcoin en goud over de afgelopen maanden.
Heeft Bitcoin de bodem bereikt? Analisten zien nog รฉรฉn laatste tik
Volgens CryptoQuant ontbreekt er nog รฉรฉn ding voor herstel: kopers. Zij kijken naar een specifiek niveau waar Bitcoin een bodem kan vinden.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in รฉรฉn keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
