In een recent interview deelt BitMEX CEO Alexander Höptner zijn gedachten over institutionele beleggers, die volgens hem nog altijd interesse hebben in crypto en Ethereum. Tijdens de Token2049 conferentie in Singapore op 28 september, zegt hij dat de bearmarkt het proces van institutionele adoptie tot nu toe niet vertraagt.
Anders dan particuliere beleggers
Höptner geeft in zijn verhaal ook het verschil tussen institutionele beleggers en particuliere beleggers aan. Waar het institutionele publiek volgens hem instapt voor de lange termijn, met een duidelijk idee en strategie, is daar bij particulieren geen sprake van. Nog steeds ziet hij particulieren in deze fase van de bearmarkt gedesillusioneerd verkopen, terwijl institutionele partijen nu juist instappen.
“Ik denk dat de institutionele partijen zichzelf klaarmaken om de dienstverlening aan te bieden voor als de particulieren straks terugkomen”, zo zegt Höptner. De BitMEX baas is er ook van overtuigd dat het institutionele publiek Ethereum nog meer ziet zitten na de transitie naar Proof-of-Stake, omdat het in overeenstemming is met Environmental, Social Governance (ESG) politiek die velen voeren.
“Ethereum is een platform om te bouwen”
Volgens Höptner is “Ethereum het ideale platform om dingen op te bouwen” en is de Merge de ideale publieke gebeurtenis om ESG-conforme financiële producten te bouwen. Op dit moment is dat van cruciaal belang voor institutionele beleggers, om aan dat etiket te voldoen. Voor het einde van het jaar ziet Höptner een koers van 3.000 dollar als een reëel doel voor Ethereum.
Nu het netwerk milieuvriendelijk is en grote banken het gebruiken, kan er weleens een mooie periode aankomen voor Ethereum. Over de afgelopen 24 uur handelt Ethereum met een plus van 4,48 procent en voor de afgelopen 7 dagen noteert het een plus van 6,42 procent. Dat is opvallend, gezien de grote S&P 500 aandelenbeurs van de Verenigde Staten over de afgelopen 5 dagen juist een min van 1,67 procent moet opschrijven.
Ethereum koers daalt harder dan Bitcoin: Newsbit-analist wijst cruciaal niveau aan
ETH daalde harder dan Bitcoin en testte een zone die al jarenlang redding biedt. Newsbit-analist is de grafieken ingedoken – lees de analyse.
Bitmine doet grootste Ethereum-aankoop van 2026 tijdens pijnlijke crash
De grootste Ethereum treasury ter wereld koopt agressief bij en nadert zijn doel van 5 procent marktaandeel.
Tom Lee voorspelt Ethereum koers van $250.000 door opkomst van AI
Analist Tom Lee voorspelt dat Ethereum naar 250.000 dollar kan stijgen, gedreven door AI en bedrijven die het netwerk overnemen.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
