Bloomberg analist Mike McGlone is altijd positief over Bitcoin en noemt de grootste cryptocurrency van de markt nu een “wild card” die klaar is om flink te stijgen. McGlone legt uit dat het beleid van de Federal Reserve waarschijnlijk het lot van de aandelenmarkten bepaalt, maar dat Bitcoin de dans weleens kan ontspringen.
Het is een kwestie van tijd
Als het aan de analyse van McGlone ligt, dan is Bitcoin klaar om aan een sterke rebound te beginnen. “Het is een kwestie van tijd voor de Federal Reserve overspringt op renteverlagingen en wanneer ze dat doen is Bitcoin de gedoodverfde winnaar”, aldus McGlone. Waar hij Bitcoin meer op obligaties en goud vindt lijken, ziet hij voor Ethereum een toekomst met een meer hoge correlatie met aandelen.
Ondertussen heeft de Federal Reserve er in 2022 al zeven renteverhogingen opzitten en daar hebben de markten het zwaar mee. Bitcoin is dit jaar al meer dan 50 procent van zijn koerswaarde verloren en de bearmarkt lijkt nog niet voorbij. Hoewel niemand weet wanneer het strengere monetair beleid van de Federal Reserve ten einde komt, gokken sommige economen op “ergens in 2023”, zo blijkt uit een Bloomberg artikel van augustus.
Niet iedereen deelt mening McGlone
Helaas voor ons ziet niet iedereen het scenario voor zich dat McGlone in zijn verhaal schetst. Andere experts constateren juist dat de correlatie tussen Bitcoin en de aandelenmarkten juist hoger is dan ooit. De Nederlandse analist Michaël van de Poppe zei recent bijvoorbeeld dat de correlatie tussen de S&P 500 index en Bitcoin richting de 100 procent hobbelt.
Daarnaast claimt ook het IMF dat de correlatie tussen Bitcoin en de traditionele financiële markten in andere regio’s op de wereld explosief toeneemt. De economen van het IMF zijn vooral bang voor de impact van deze correlatie op de stabiliteit van het financiële systeem, dat zou weleens voor problemen kunnen zorgen.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
