Bloomberg analist Mike McGlone is altijd positief over Bitcoin en noemt de grootste cryptocurrency van de markt nu een “wild card” die klaar is om flink te stijgen. McGlone legt uit dat het beleid van de Federal Reserve waarschijnlijk het lot van de aandelenmarkten bepaalt, maar dat Bitcoin de dans weleens kan ontspringen.
Het is een kwestie van tijd
Als het aan de analyse van McGlone ligt, dan is Bitcoin klaar om aan een sterke rebound te beginnen. “Het is een kwestie van tijd voor de Federal Reserve overspringt op renteverlagingen en wanneer ze dat doen is Bitcoin de gedoodverfde winnaar”, aldus McGlone. Waar hij Bitcoin meer op obligaties en goud vindt lijken, ziet hij voor Ethereum een toekomst met een meer hoge correlatie met aandelen.
Ondertussen heeft de Federal Reserve er in 2022 al zeven renteverhogingen opzitten en daar hebben de markten het zwaar mee. Bitcoin is dit jaar al meer dan 50 procent van zijn koerswaarde verloren en de bearmarkt lijkt nog niet voorbij. Hoewel niemand weet wanneer het strengere monetair beleid van de Federal Reserve ten einde komt, gokken sommige economen op “ergens in 2023”, zo blijkt uit een Bloomberg artikel van augustus.
Niet iedereen deelt mening McGlone
Helaas voor ons ziet niet iedereen het scenario voor zich dat McGlone in zijn verhaal schetst. Andere experts constateren juist dat de correlatie tussen Bitcoin en de aandelenmarkten juist hoger is dan ooit. De Nederlandse analist Michaël van de Poppe zei recent bijvoorbeeld dat de correlatie tussen de S&P 500 index en Bitcoin richting de 100 procent hobbelt.
Daarnaast claimt ook het IMF dat de correlatie tussen Bitcoin en de traditionele financiële markten in andere regio’s op de wereld explosief toeneemt. De economen van het IMF zijn vooral bang voor de impact van deze correlatie op de stabiliteit van het financiële systeem, dat zou weleens voor problemen kunnen zorgen.
De week waarin Bitcoin bijna brak, en net op tijd werd gered
Bitcoin beleefde de zwaarste week in maanden, maar werd op het laatste moment gered door beter macronieuws.
Metaplanet breidt Bitcoin-strategie uit met overname van broker
Metaplanet koopt een Japanse broker voor 13 miljoen dollar en wil Bitcoin-producten aanbieden aan miljoenen beleggers in Japan.
BlackRock lanceert binnenkort bitcoin-fonds met maandinkomen
BlackRock diende een formulier in voor zijn nieuwe Bitcoin-fonds met maandinkomen. Analisten verwachten een debuut rond 18 juni.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
