Bloombergs grondstoffen-expert Mike McGlone onthult in een nieuw interview dat hij de adoptie en vraag naar zowel Bitcoin als Ethereum alleen maar ziet toenemen. Uiteindelijk moet dat volgens McGlone tot nieuwe koersstijgingen leiden.
De simpele regel van Adam Smith
In gesprek met Scott Melker van de “Wolf of All Streets” podcast, haalt McGlone de economische theorie van Adam Smith aan. “De prijzen gaan met de tijd omhoog, tenzij er iets fundamenteel verandert waardoor het traject negatief wordt”, aldus McGlone. De analist van Bloomberg is er echter van overtuigd dat de adoptie en vraag naar crypto alleen maar blijft toenemen.
Verder voegt hij toe dat zowel Bitcoin als Ethereum nog in de kinderschoenen staan. “Minder dan 1 procent van het wereldwijde vermogen zit in crypto”, zo gaat McGlone verder. Een groot voordeel van Bitcoin en Ethereum is volgens McGlone dat het amper geld kost om ze te bewaren.
In vergelijking met goud, hoef je voor Bitcoin en Ethereum bijvoorbeeld geen kluis te huren of iets dergelijks. Het neemt immers geen ruimte in, want het is digitale schaarste. Ook kost het daardoor een stuk minder geld om het aan de andere kant van de wereld te verkopen.
Ethereum aan de leiding
Op dit moment constateert McGlone dat Ethereum aan de winnende hand is binnen de cryptomarkt. Althans, het wint terrein op Bitcoin, want het staat natuurlijk nog ver verwijderd van de eerste plaats in de markt. Bitcoin zit al vanaf het begin der tijden op de troon en heeft nog altijd een market cap die tweemaal zo groot is als die van Ethereum.
Op de lange termijn moet ook nog maar blijken in hoeverre het nieuwe Proof-of-Stake consensus mechanisme weerbaar is tegen overheidsinterventie. Een groot deel van de blokken wordt immers geproduceerd door gecentraliseerde partijen, die altijd naar de overheid luisteren als dat nodig is.
Ethereum mag het op dit moment dan even beter doen dan Bitcoin. Maar Bitcoin heeft zichzelf al bewezen en is een zekerheidje. Dat kunnen we van het huidige Ethereum niet zeggen. Daar heeft het echt nog enkele jaren aan ontwikkeling voor nodig.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
