Baby Boomers en Generatie-X investeerders hebben hun Bitcoin investeringen met een factor van negen verhoogd sinds het begin van het coronavirus.
Nieuwe interesse in crypto
De oudere generaties hebben hun maandelijkse Bitcoin investeringen met een factor van negen verhoogd. Dit blijkt uit gegevens van de Britse crypto trading app genaamd ‘Mode’. De stijging in interesse is begonnen toen de pandemie uitbrak en de lockdown begon.
Baby Boomers zijn mensen die geboren zijn tussen 1946 en 1964. Generation-X mensen zijn geboren tussen 1965 en 1980. Mode Banking meldde dat deze type investeerders grote delen van hun vermogen in Bitcoin investeren sinds het begin van de COVID-19-pandemie.
De bevindingen laten zien dat de investeringen van deze generaties met maar liefst 2,24x zijn gestegen in maart. Daarnaast steeg het met 4,49x in april en 8,88x in mei.
Het rapport noemt echter geen dollarwaarden voor de relatieve geïnvesteerde bedragen. Dit maakt het moeilijk om te bepalen hoeveel waarde we kunnen hechten aan de gegevens.

Millennials verdubbelen elke maand hun investeringen
Uit de cijfers van Mode blijkt ook dat de investeringen van de jongere generaties, millenials en Gen-Z, maand op maand verdubbelden voorafgaand aan de pandemie. Toch is er te zien dat het aantal geld dat oudere crypto investeerders in crypto steken sneller groeit.

Legler vertelt dat deze toename van interesse van oudere generaties erg belangrijk is voor het aanhoudende succes van crypto markten. Zeker nu de meerderheid van de welvaart nog steeds eigendom is van de Boomers en Gen-X.
“We hebben altijd al gedacht dat millennials door zouden gaan met het kopen van crypto valuta’s. Maar om te zien dat meer ervaren investeerders ook steeds meer geïnteresseerd raken in Bitcoin, is veelbelovend voor de groei van de industrie.”
Medeoprichter van Morgan Creek Digital Jason Williams weerspiegelde dit sentiment en zei op Twitter dat de oudere generatie binnenkort meer digitale activa zal bezitten dan millennials:
“Boomers en Gen X’rs zullen enorme hoeveelheden Bitcoin kopen. Daarnaast zullen ze exponentieel meer van het bezit bezitten dan millennials. Het zou eigenlijk juist andersom moeten zijn.”
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
