De Britse stad Portsmouth gaat zijn inwoners naar verluidt toestaan om rekeningen te betalen in Bitcoin (BTC). Mogelijk zullen er nog andere cryptocurrencies in de nabije toekomst volgen.
Crypto-betalingen in de stad
Eerder deze week gaf de burgemeester van de stad, Deaglan McEachern,ย dat er “golven van nieuwe dingen zijn die de stad zullen beรฏnvloeden” in termen van type technologieรซn die gebruikt worden. Eรฉn daarvan zijn crypto-betalingen. Hij ging zelfs verder door het volgende te zeggen:
“Ik wil ervoor zorgen dat Portsmouth niet zit te wachten om te zien hoe dit ons in de toekomst gaat beรฏnvloeden, want het heeft al effect op ons.”
Wil jij Bitcoin verhandelen op รฉรฉn van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld?ย Klik hierย en ga naar KuCoin.
Meer interesse vanuit overheden
Volgens McEachern heeft de stad inmiddels flink onderzoek gedaan naar cryptocurrencies en de achterliggende blockchain-technologie, en hebben ze hier veel van geleerd. Zo zouden ze het voor diverse stadsdiensten kunnen gebruiken.
De stad is voor nu niet van plan om de Bitcoin waarmee eventueel betaald gaat worden aan te houden. Alle BTC waarmee betaald word zal direct omgezet worden in Amerikaanse dollars zodat er geen invloed is op de monetaire praktijken van de stad.
De belangstelling van overheden voor cryptocurrencies neemt al een tijdje toe. Miami en New York zijn enkele voorbeelden van steden die zeer vriendelijk zijn geweest voor de acceptatie van cryptocurrency. Diverse andere steden en overheden zijn inmiddels bezig met een vorm van regulatie voor de crypto-markt. Het lijkt er hiermee op dat cryptocurrencies niet meer zullen vertrekken, maar juist steeds populairder zullen worden.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: โGigapump komt eraanโ
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
