De president van El Salvador, genaamd Bukele, verwacht dat de Bitcoin prijs explosief zal groeien in 2022. Ook voorspelt hij dat zeker twee nieuwe landen BTC als wettig betaalmiddel zullen gaan accepteren.
Bukele doet 5 Bitcoin voorspellingen
Vorig jaar werd El Salvador het eerste land dat de Bitcoin als wettig betaalmiddel accepteerde. Sinds de legalisatie heeft president Bukele 1.370 BTC tokens gekocht voor de reserve van het land. Hij heeft de winsten die hij daarmee heeft behaald geïnvesteerd in nieuwe infrastructuurprojecten, waaronder een ziekenhuis en een school.
Dat de president nog steeds achter zijn plan staat wordt wel duidelijk uit zijn voorspellingen die hij heeft gedaan voor 2022. Hij zei op twitter dat hij verwacht dat 1 Bitcoin in 2022 meer dan $100.000 waard zal zijn. Ook vertelde hij dat zeker twee landen zich bij El Salvador zullen voegen om de Bitcoin een wettig betaalmiddel te maken.
Verder voorspelde hij dat de Bitcoin een grote rol zal gaan spelen in de Amerikaanse verkiezingen van dit jaar. Zal de bouw van de Bitcoin stad begonnen zijn. Zullen de Vulcano bonds zeer populair zijn en komt er een enorme verrassing op de Bitcoin conferentie.
2022 predictions on #Bitcoin:
— Nayib Bukele 🇸🇻 (@nayibbukele) January 2, 2022
•Will reach $100k
•2 more countries will adopt it as legal tender
•Will become a major electoral issue in US elections this year
•Bitcoin City will commence construction
•Volcano bonds will be oversubscribed
•Huge surprise at @TheBitcoinConf
Niet iedereen is even positief
Toch is niet iedereen in El Salvador zo positief over de Bitcoin. Vooral het technische gedeelte rondom de wallets die de inwoners moeten gebruiken loopt nog niet helemaal op rolletjes. Zo meldden ten minste 50 inwoners in december dat ze meer dan $96.000 verloren waren als gevolg van een storing in de Chivo wallet.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
