De burgemeester van ‘Cool Valley’, Missouri zei dat hij aan het onderzoeken is om meer dan $1 miljoen in Bitcoin te verdelen onder de 1.500 inwoners van de stad.ย
Stewart wil meer dan 30 BTC uitdelen
In een interview met de nieuwszender KSDKย zeiย burgemeester Jayson Stewartย datย hij wilt dat elk huishouden in de stad een deel van een Bitcoin zou ontvangen.ย Dit zou volgens Stewart misschien wel mogelijk zijn doordat er enkele zeer genereuze donoren zijn.
De burgemeester specificeerde niet hoeveel BTC de stad aan elke inwoner zou kunnen geven. Hij suggereerde wel dat het bedrag maximaal rond de $1.000 zou kunnen zijn. Op het moment van schrijven zou dat betekenen dat de burgemeester meer dan 30 BTC weg zou geven.ย
Stewart zei trouwens wel dat de tokens minimaal vijf jaar lang vastgehouden moeten worden door de inwoners. Ze mogen het dus niet direct verkopen. Stewart zei:
“Mijn grootste zorg is dat iemand zijn Bitcoin gewoon verkoopt om zijn autokosten te betalen. Als Bitcoin dan al die jaren later op $500.000 zit, zullen ze daar echt spijt van krijgen”
Hij voegde toe:
“Ik ben van mening dat dit de beste manier is om aan de basisbehoeften van iedereen te voldoen. Het is mooi om Bitcoin in handen te krijgen van mensen die het het meest kunnen gebruiken.”
Steeds meer Amerikaanse steden worden pro-crypto
Het Bitcoin-initiatief van Stewart is vergelijkbaar met het initiatief van Andrew Yang, een kandidaat voor de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten van 2020.ย Yangย steunde het geven van elke Amerikaanย $1.000 per maand aan universeel basisinkomen.ย Hoewel hij niet werd genomineerd door de Democratische partij het idee vaak in de media-aandacht en had hij sterke steun.
Wetgevers in andere Amerikaanse steden hebben ook een pro-cryptobeleidsstandpunt ingenomen.ย Francis Suarez, de burgemeester van Miami sinds 2017, heeft voorgesteldย om inwoners belasting te laten betalen met Bitcoin. Ook zei hij dat hij ernaar streefde dat de stad de “meest vooruitstrevende cryptowetten” zou hebben.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privรฉjets.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
