Bybit heeft bekend gemaakt dat ze een nieuwe debetkaart willen gaan uitgeven die gebruikers in staat stelt om betalingen te doen met cryptocurrencies.
Meerdere crypto’s momenteel al ondersteund
De Bybit-kaart maakt gebruik van het Mastercard-netwerk en stelt gebruikers in staat om fiattransacties uit te voeren door hun cryptocurrency-saldi te debiteren voor de aankoop van goederen en diensten. De lancering begint met een gratis virtuele kaart voor online aankopen, terwijl fysieke betaalpassen naar verwachting beschikbaar zullen zijn vanaf april 2023.
De service ondersteunt momenteel Bitcoin, Ethereum, Tether, USD Coin en Ripple (XRP) saldi op gebruikersaccounts. Betalingen worden automatisch omgezet in euro’s of ponden, afhankelijk van het land van verblijf van de gebruiker, waarbij de saldi van de genoemde cryptocurrencies als initiële valuta dienen. Het is mogelijk dat het aantal cryptocurrencies dat gebruikt kan worden op de kaart in de toekomst zal uitbreiden.
Geldopnames en wereldwijde betalingen zijn op hun beurt beperkt tot het geaggregeerde cryptocurrency-bezit van de Bybit-account van een gebruiker. De kaarten worden uitgegeven door de in Londen gevestigde aanbieder van betalingsoplossingen Moorwand.
Opmerkelijke timing
De timing van de uitgifte van deze betaalkaart kan wellicht opmerkelijk benoemd worden. Het nieuws komt namelijk slechts enkele dagen nadat bekend werd dat de exchange bankoverschrijvingen in Amerikaanse Dollars ($) zou stopzetten. De opschorting van stortingen en opnames van Dollars werd door een van zijn verwerkingspartners vastgezet op ‘servicestoringen’.
Gebruikers van Bybit kunnen USD-stortingen blijven doen via Advcash Wallet of creditcards. Het wordt echter aangeraden dat gebruikers eventuele lopende opnames van Amerikaanse dollars vóór 10 maart van dit jaar voltooien.
Japanse financiële reus koopt cryptobeurs voor honderden miljoenen
SBI neemt cryptobeurs Bitbank over voor 289 miljoen dollar en wordt grootste cryptobeurs van Japan terwijl nieuwe cryptoregels naderen volgens plan.
BitGo ontslaat 15 procent van personeel en kiest voor AI en stablecoins
BitGo wil zich de komende jaren vooral richten op kunstmatige intelligentie (AI), stablecoins en de verdere ontwikkeling van digitale financiële diensten.
Binance stuurt e-mails naar Europese klanten na grote MiCA-tegenslag
Binance dreigt vanaf 1 juli Europese klanten te verliezen doordat de cryptobeurs geen MiCA-vergunning heeft ontvangen van toezichthouders in Europa.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
