De CEO van Goldman Sachs, David Soloman, voorspelt een grote evolutie in de manier waarop de Amerikaanse overheid crypto valuta reguleert.
Een verwachte evolutie
David Solomon, CEO van Goldman Sachs, heeft een “grote evolutie” voorspeld in de manier waarop de Amerikaanse overheid de Bitcoin (BTC) en andere crypto valuta’s gaar reguleren, in relatie tot financiële instellingen.
In een interview met CNBC vandaag werd Solomon ondervraagd over de stappen van de bankgigant om de Bitcoin goed te keuren. De CEO gaf hier niet veel over vrij. Echter gaf hij wel aan dat de bank de digitale valuta nauwlettend in de gaten houdt. Dit alles gebeurt te midden van de toenemende vraag naar crypto van haar klanten:
“We blijven op een zeer actieve manier nadenken over digitale valuta en de digitalisering van geld. In die context zijn we betrokken bij onze klanten. Daarnaast kijken we naar dit alles door de centriciteit van wat onze klanten nodig hebben.”
David Solomon
De huidige Amerikaanse beperkingen rondom financiële instellingen verbieden hen om directe blootstelling aan volatiele en risicovolle assets zoals de Bitcoin aan te bieden. Vanwege deze regelgeving, die crypto als een risicovolle assetklasse beschouwen, kunnen financiële instellingen alleen blootstelling aan crypto aanbieden in de vorm van custody posities in digitale assets zoals securities of ETF’s.
Solomon merkte echter op dat de crypto wereld aan het evolueren is. Hij denkt dat deze situatie in de loop van de tijd zal veranderen. Echter wilde hij niet speculeren over wat dat eigenlijk inhoudt:
“Ik denk dat er een grote evolutie zal komen. Over hoe dit de komende jaren evolueert, we werken volgens de regels die we hebben. Ik ga niet speculeren over wat de regels kunnen worden voor gereguleerde financiële instellingen. We zullen manieren blijven vinden om onze klanten van dienst te zijn terwijl we vooruit blijven gaan.”
David Solomon
Nieuwe regelgeving voor crypto’s
De bank kondigde vorige week aan dat de particuliere vermogensbeheerdivisie van Goldman op het punt staat de Bitcoin aan te bieden aan grotere klanten met portefeuilles van $25 miljoen of meer. Een “volledig spectrum” van investeringsopties in de Bitcoin en andere crypto valuta’s zal in het tweede kwartaal van dit jaar kunnen komen. Voormalig SEC-voorzitter Jay Clayton merkte onlangs ook op dat de regelgevende omgeving rond crypto aan een opschudding toe is:
“Waar digitale assets aan het eind van de dag terechtkomen zal gedeeltelijk worden aangedreven door regelgeving, zowel nationaal als internationaal. Die regelgeving zal uiteindelijk op dit gebied komen, zowel direct als indirect, of het nu gaat om door hoe deze worden aangehouden bij banken, effectenrekeningen, belastingen en dergelijke. We zullen deze regelgevende omgeving zien evolueren.”
Jay Clayton
Door de Bitcoin bullmarkt van 2021 heropende Goldman Sachs zijn crypto valuta trading desk in maart. Nadat het bedrijf het oorspronkelijk had opgezet tijdens de bullrun van 2017 toen de Bitcoin de $20.000 bereikte en vervolgens crashte. De bank heeft op 26 maart ook een ETF aangevraagd waarin enige blootstelling aan de Bitcoin is opgenomen.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
