Positieve koersbewegingen tijdens een bearmarkt zijn interessant omdat we hiermee projecten kunnen identificeren die een goede kans hebben te overleven tot de volgende bullmarkt. Voor de meeste cryptocurrency’s is de maand juni nog niet heel spannend geweest, met name vanwege de kwakkelende Bitcoin koers die al langer rond de 30.000 dollar bungelt. Er zijn echter een paar uitzonderingen die het heel goed doen.
Chainlink introduceert staking
Het Chainlink protocol is het meest gebruikte orakel-netwerk in de cryptowereld. Chainlink maakt het voor andere blockchains mogelijk om op veilige wijze data uit de fysieke wereld in smart contracts te krijgen. Eerder deze week onthulde het project voor het eerst een roadmap waarop is terug te lezen dat we niet lang meer hoeven te wachten op LINK staking.

Na de aankondiging op 7 juni schoot de LINK koers in de twee dagen daarna met 29,55 procent omhoog om daarmee één van de best presterende cryptocurrency’s van de maand juni te worden.
Ocean Protocol introduceert data NFTs
De OCEAN token van het Ocean Protocol was deze week ook één van de best presterende tokens. Op 3 juni tikte OCEAN nog een koers van 0,1965 dollar aan om vervolgens naar 0,3233 door te schieten op 9 juni. Daarmee pakte de OCEAN koers in korte tijd een winst van 64,53 procent.

De groei van de OCEAN koers is waarschijnlijk het gevolg van de lancering van de Ocean ONDA v4 data marktplaats. Hierop is het mogelijk om zogenaamde data NFTs te creëeren. Dit zijn NFTs die gebruikt kunnen worden om bijvoorbeeld auteursrechten of exclusieve licenties voor een dataset vorm te geven. Daarnaast heeft het Ocean data framing geïntroduceerd, een mechanisme waarmee tokenhouders hun OCEAN kunnen staken en tot wel 125 procent rente per jaar kunnen verwachten.
Helium tokenshouders stemmen op ondersteuning nieuwe netwerken
Het Helium protocol is een project dat zich focust op 5G Internet-of-Things apparaten. Het netwerk maakt het voor kleine draadloze apparaten mogelijk om met elkaar te communiceren en data te verzenden over een netwerk van nodes. Sinds de Helium koers op 29 mei een dieptepunt van 6,35 dollar bereikt is het met 79,14 procent gestegen tot een hoogtepunt van 12,28 dollar op 9 juni.

De uitbraak van Helium vond plaats nadat de gemeenschap stemde op HIP-51. Een voorstel dat het mogelijk moet maken om nieuwe gebruikers aan te trekken en verschillende soorten netwerken te ondersteunen. Bijvoorbeeld VPN, WiFi en LPWAN. Uiteindelijk is het voorstel met 96,94 procent van de stemmen over de streep getrokken.
WK zorgt voor explosie bij fan tokens: deze cryptomunten schieten omhoog
Fan tokens stijgen fors door het WK voetbal, terwijl beleggers speculeren op sportief succes en Chiliz opvallend achterblijft qua koers.
MemeCore’s munt crasht 85% in minuten: 2,7 miljard dollar verdampt
Bijna 3 miljard dollar aan marktwaarde verdampt nadat MemeCore’s M onverwacht hard onderuitgaat zonder duidelijke aanleiding of uitleg.
Crypto koersupdate: Bitcoin crasht 5% in een uur, markt in vrije val
Bitcoin bereikt laagste koers sinds september 2024 door paniek omtrent Strategy. Dat zorgt voor schrikbarende verliezen op de markt.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
