Binance CEO Changpeng Zhao acht het wel heel belangrijk dat mensen hun crypto in een eigen wallet bewaren. “De mogelijkheid om een eigen wallet te beheren is een fundamenteel mensenrecht. Je bent vrij om het op ieder moment te doen. Wees er alleen zeker van dat je het op de juiste manier doet”, aldus Changpeng Zhao over het belang van een eigen wallet.
Begin met kleine bedragen
De CEO van Binance raadt mensen aan om in ieder geval met kleine bedragen te beginnen. Het enige nadeel van een eigen wallet is dat je zelf compleet verantwoordelijk bent voor de beveiliging. Als je een foutje maakt en je crypto verdwijnt, dan ben je helemaal het haasje en kan niemand je meer helpen. “Fouten kunnen hier heel duur zijn”, aldus Changpeng Zhao.
De uitspraken van de CEO van Binance komen natuurlijk als reactie op het drama rondom FTX. Daar bleken uiteindelijk niet voldoende klant-tegoeden aanwezig te zijn om alle opnames te dekken.
Er ontstond een opname-storm bij FTX nadat Binance bij monde van Changpeng Zhao bekendmaakte dat ze alle FTX Tokens (FTT) wilden liquideren vanwege de zwakke financiële balans van Alameda Research. Wat we nu massaal zien in de industrie is dat mensen hun Bitcoin naar eigen wallets halen en beurzen in de basis een stuk minder vertrouwen.
Michael Saylor over eigen wallets
Ook Michael Saylor deed tijdens de Pacific Bitcoin conferentie van 10 en 11 november een duit in het zakje voor eigen wallets. In de huidige marktomstandigheden is het volgens Saylor essentieel om in ieder geval een deel van je vermogen zelf te beheren. Dat zorgt er naar zijn mening voor dat het niet alleen de beste manier is om je eigendom te beschermen, maar ook voorkomt dat machtige gecentraliseerde entiteiten het systeem corrumperen.
“In systemen waar niemand zijn assets in eigen beheer heeft, zijn de beheerpartijen veel te machten en die macht kunnen ze misbruiken”, aldus Michael Saylor. “Het zelf beheren van je assets is heel waardevol voor de middenklasse […] omdat het machtige partijen dwingt om transparant en goed te zijn”, zo sloot Michael Saylor dit onderwerp af.
Bitvavo opnieuw gekroond tot grootste euro-cryptobeurs ter wereld
De Amsterdamse beurs pakt 44% van alle euro-spothandel in crypto en laat reuzen Kraken, Coinbase en Binance ver achter zich
OKX lanceert X-Perps op de Magnificent 7-aandelen, goud, zilver en olie voor Europese traders
OKX lanceert dertien nieuwe markten waarmee Europese traders 24/7 futures kunnen verhandelen op aandelen, grondstoffen en indices.
Justin Sun schrapt Trump-stablecoin na ruzie over bevroren tegoeden
HTX verwijdert de stablecoin USD1 na een conflict met World Liberty Financial over bevroren adressen en sanctiecontroles.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
