China’s ‘National Development and Reform Commission’ is benieuwd naar de publieke opinie over het onlangs ingestelde Bitcoin mining verbod.
Feedback vanuit alle lagen van de samenleving
Op 24 september voegde het bureau het minen van digitale valuta toe aan de lijst van ‘slechte’ industrieën. Dit gebeurde nadat de regelgevende autoriteiten in Beijing hard hadden opgetreden tegen cryptominers. Er kwam toen eindelijk een definitief standpunt naar buiten van de commissie. Ze zijn schijnbaar al twee jaar in discussie geweest over de kwestie.
Het bureau is benieuwd wat de inwoners van China vinden van het verbod en vraagt nu feedback van mensen uit alle lagen van de samenleving. De feedback-periode duurt een maand, vanaf donderdag 21 oktober tot 21 november. Degenen die geïnteresseerd zijn in het geven van feedback over de kwestie, hebben vier verschillende manieren om hun mening kenbaar te maken. Dit kan met e-mails, fysieke post en comment secties op de website van de commissie.
Volgens verschillende analisten is de vraag naar de opinie van inwoners een teken dat China misschien toch iets minder hard tegen crypto’s op zal gaan treden.
Amerika vervangt China
Hiermee samenhangend, plaatste de commissie ook een bericht op haar website waarin stond dat de Verenigde Staten China heeft vervangen als het meest dominante Bitcoin-mining land ter wereld.
Amerika is nu goed voor meer dan een derde van de wereldwijde hash-rate verdeling van Bitcoin. Kazachstan en Rusland staan respectievelijk op de tweede en derde plaats.
Op het hoogtepunt van China’s dominantie hadden Chinese miners driekwart van de wereldwijde Bitcoin-hashrate in handen. Chinese miners die door het verbod zijn verdreven, hebben naar verluidt hun hardware naar overzeese locaties verplaatst, waaronder Kazachstan. Er zijn ook staten, zoals Texas en Florida, die een aantal van deze bedrijven willen aantrekken.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
