Klanten van Chipotle kunnen vanaf binnenkort cryptocurrencies gebruiken om te betalen. Diverse crypto’s zoals Bitcoin, Ethereum en Dogecoin zullen worden geaccepteerd.
Samenwerking met Flexa
Dit doet Chipotle in samenwerking met een betalingssysteem genaamd ‘Flexa’. Alhoewel dit platform verreweg van een gedecentraliseerde technologie is, maakt het wel crypto-betalingen mogelijk.
Waar Flexa ook al een officiële bevestiging naar buiten gebracht heeft over de acceptatie van crypto, heeft Chipotle hier nog niets over naar buiten gebracht.
Downloaden van App
Iedereen die in eerste instantie met crypto wil betalen bij Chipotle, zal de SPEDN-App van Flexa, of de Gemini-App moeten installeren. Vervolgens kunnen ze de digitale wallets via de app verbinden met Metamask of Coinbase, waarin hun digitale valuta’s of stablecoins ondergebracht zijn.
Dit bovengenoemde is direct een grote reden waarom cryptobetalingen nog niet mainstream geworden zijn. Het is in veel gevallen nog lastig om met crypto’s te betalen. Toch is het nog steeds significant dat zo’n grote nationale keten dergelijke betalingen onderzoekt en uittest.
Technisch nog enkele problemen
Hiernaast is er technisch ook nog een probleempje. Het is namelijk zo dat klanten bij Chipotle op deze manier niet echt betalen met crypto op de manier waarop het was bedoeld: als een peer-to-peer (p2p)-systeem, volledig gedecentraliseerd.
Flexa is namelijk een zeer gecentraliseerde oplossing voor het betalen met crypto en vergemakkelijkt het betalen van retailers zoals Chipotle in fiat-valuta of cryptocurrency. Verwacht wordt dan ook dat Chipotle dollarbedragen ontvangt van de crypto waarmee betaald wordt.
De Flexa-App ondervind naar verluidt ook nog enkele bugjes. Niet iedereen heeft het tot nu toe voor elkaar gekregen om bij Chipotle te betalen via de Flexa-App. Hierbij konden werknemers van het bedrijf nog niet iedereen helpen, doordat ze hier nog niet de nodige training voor gekregen hebben. Dit lijken echter slechts enkele opstartproblemen die snel opgelost moeten kunnen zijn.
Australië geeft cryptobedrijven drie maanden langer voor vergunning
De Australische financiële toezichthouder ASIC heeft de overgangsperiode voor cryptobedrijven met drie maanden verlengd.
Rusland zet grote stap met AI-wet: eigen modellen krijgen voorrang
Rusland heeft een belangrijke stap gezet richting een eigen wettelijk kader voor kunstmatige intelligentie (AI).
India grijpt in: miljoenen gebruikers verliezen toegang tot Kalshi
Kalshi blokkeert gebruikers uit India terwijl wereldwijd steeds meer landen streng optreden tegen voorspellingsmarkten zoals Polymarket en concurrenten.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
