Het gaat even helemaal niet goed met de industrie. Lange tijd leek het erop dat Bitcoin en Ethereum de bodem hadden gevonden en waren begonnen met bouwen aan een nieuwe bullrun. Het omvallen van FTX heeft wat dat betreft roet in het eten gegooid en daar hebben ze ook bij Coinbase last van.
Coinbase op een all-time low
Het aandeel van het Amerikaanse Coinbase heeft op maandag een nieuwe all-time low van 40,61 dollar bereikt. Bitcoin en Ethereum, de twee grootste munten van de markt, vielen ook verder naar beneden. Bitcoin daalde met 5,5 procent naar 15.665 dollar en Ethereum met 8,2 procent naar 1.081 dollar.
Coinbase gebruikte de ineenstorting van FTX om zichzelf als een betrouwbaar alternatief neer te zetten. Dat weerhoudt de aandelen er echter niet van om verder te dalen. Op 17 november pakte Coinbase uit met een “Trust us.” campagne in The Wall Street Journal, een gerenommeerde krant in de Verenigde Staten. Tot nu toe lijkt de markt het in ieder geval niet te vertrouwen.
Het braafste jongetje van de klas
In het artikel claimt Coinbase het braafste jongetje van de klas te zijn. “Wij hebben de tegoeden van onze klanten 1 op 1 in huis”, aldus Coinbase. Verder geeft het aan geen exposure te hebben op de FTX Token (FTT), die richting de nul kruipt. De beurs had wel een blootstelling van 15 miljoen dollar aan Alameda Research.
Het aandeel Coinbase is in het afgelopen jaar met 87 procent gedaald, ondanks het feit dat het de één van de oudste en grootste beurzen ter wereld is. Afgelopen maand heeft Coinbase ook nog eens 60 mensen moeten ontslaan, terwijl er eerder dit jaar nog meer mensen de deur uit moesten.
We moeten verder niet vergeten dat de cryptomarkt ook geraakt wordt door de macro-economische situatie. Die is nog altijd matig. Als gevolg daarvan daalde de NASDAQ 100 maandag met 0,94 procent en ging de S&P 500 met 0,34 procent onderuit.
Blockchain-experts bekritiseren Britse sancties tegen cryptobeurs HTX
De discussie ontstond nadat het Verenigd Koninkrijk op 26 mei sancties oplegde aan Huobi Global S.A., het Panamese bedrijf achter HTX.
Bitvavo opnieuw gekroond tot grootste euro-cryptobeurs ter wereld
De Amsterdamse beurs pakt 44% van alle euro-spothandel in crypto en laat reuzen Kraken, Coinbase en Binance ver achter zich
OKX lanceert X-Perps op de Magnificent 7-aandelen, goud, zilver en olie voor Europese traders
OKX lanceert dertien nieuwe markten waarmee Europese traders 24/7 futures kunnen verhandelen op aandelen, grondstoffen en indices.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
