Coinbase, de grootste Amerikaanse cryptobeurs, heeft vandaag een stemregistratie-tool en een crypto-beleid educatie initiatief gelanceerd. “Het initiatief is bedoeld om gebruikers de kennis te geven die nodig is omtrent crypto-vraagstukken en de standpunten van verschillende politici”, aldus het beursplatform.
Belangrijkste verkiezingen in geschiedenis crypto
Faryar Shirzad, het hoofd van beleidszaken bij Coinbase, zegt in een nieuwe blogpost dat de aankomende verkiezingen in de Verenigde Staten de belangrijkste in de geschiedenis van crypto zijn. “Het kiezen van leiders die voor innovatie en een redelijk crypto-beleid zijn is cruciaal voor onze missie om de economische vrijheid te vergroten”, aldus Faryar Shirzad.
“De leiders die we kiezen in november gaan cruciale beslissingen nemen over crypto, blockchain en Web3. Wij horen van onze gebruikers dat ze zich willen mengen in dit debat en op zoek zijn naar betrouwbare informatie, tools en ondersteuning om hun stem te laten horen”, zo gaat Shirzad verder.
Op zich is dit een bijzondere stap van Coinbase, aangezien het eerder in 2020 voor een a-politieke cultuur koos. Destijds vroegen medewerkers van Coinbase aan CEO Brian Armstrong over zijn mening omtrent de Black Lives Matter beweging. Armstrong koos er echter voor om politiek afzijdig te blijven en zich volledig te focussen op het bedrijf.
“A-politieke strategie is een succes”
Eén jaar na de keuze van Coinbase om als a-politiek bedrijf te fungeren, vertelde het hoofd van juridische zaken aan Decrypt dat het beleid een succes is. Op die keuze lijken ze nu dus volledig terug te komen, met een waar politiek programma op het beursplatform. In de blogpost van vandaag komen ze daar enigszins op terug. “We mengen ons hier bij Coinbase niet vaak in het politieke debat, maar we hebben altijd gezegd dat we op belangrijke momenten van ons laten horen”, zo klinkt het op de website.
De aankomende ‘midterm’ verkiezing in de Verenigde Staten lijkt dus een moment te zijn waarop Coinbase van zich wil laten horen. Deze keuze maakt het echter lastig om vol te houden dat Coinbase een a-politieke organisatie is. Al valt er wat voor te zeggen dat dit een politiek moment is dat direct invloed heeft op de toekomst van het bedrijf en daardoor onmogelijk om te negeren.
Blockchain-experts bekritiseren Britse sancties tegen cryptobeurs HTX
De discussie ontstond nadat het Verenigd Koninkrijk op 26 mei sancties oplegde aan Huobi Global S.A., het Panamese bedrijf achter HTX.
Bitvavo opnieuw gekroond tot grootste euro-cryptobeurs ter wereld
De Amsterdamse beurs pakt 44% van alle euro-spothandel in crypto en laat reuzen Kraken, Coinbase en Binance ver achter zich
OKX lanceert X-Perps op de Magnificent 7-aandelen, goud, zilver en olie voor Europese traders
OKX lanceert dertien nieuwe markten waarmee Europese traders 24/7 futures kunnen verhandelen op aandelen, grondstoffen en indices.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
