Coinbase is zwaar getroffen door de bearmarkt en doet er alles aan om in de kosten te snijden en zelfs het verdienmodel aan te passen. In het tweede kwartaal van 2022 viel de omzet, samen met de cryptomarkt, met 60 procent terug. Dat omzetverlies resulteerde voor de Amerikaanse beurs in een nettoverlies van 1,1 miljard dollar.
Armstrong over de toekomst
In een interview met CNBC reflecteert Armstrong op de tienjarige geschiedenis van zijn beursplatform en denkt hij hardop na over de toekomst. De meest bijzondere uitspraak van Armstrong is dat Coinbase erover nadenkt om weg te stappen van handelskosten als de voornaamste bron van inkomsten. Dat is namelijk een vorm van inkomsten die enorm is tijdens de bullmarkt, maar als het sentiment omslaat, drogen die inkomsten snel op.
“We investeren vandaag de dag veel in abonnementen en diensten als nieuwe vormen van omzet. We realiseren ons dat handelskosten over tien jaar nog altijd een groot onderdeel van ons bedrijf zijn, maar ik wil toe naar een situatie waarin de omzet uit abonnementen en diensten van vergelijkbare omgang zijn”, aldus Armstrong over de toekomst van de beurs. Op dit moment komt ongeveer 18 procent van de omzet voort uit abonnementen.
Wat voor soort abonnementen komen eraan?
Coinbase is op dit moment met een aantal abonnementen bezig, waarbij de focus vooral ligt op staking. Ook biedt de beurs Cloud-diensten en Coinbase One aan. Coinbase One is op dit moment nog in beta, maar biedt gebruikers een grotere mate van klantenservice en andere voordelen. Wat die voordelen precies inhouden moet voor de buitenwereld nog duidelijk worden.
“Als we terugkijken, dan hebben we ons waarschijnlijk teveel gefocust op de Verenigde Staten, inplaats van het globale landschap. Dat is de afgelopen jaren waarschijnlijk onze grootste vergissing geweest. Daar brengen we nu verandering in”, zo gaat Armstrong verder. Vandaag de dag biedt Coinbase zijn diensten aan in de ontwikkelde landen in Noord-Amerika en Europa, maar een echte globale beurs is het niet.
Blockchain-experts bekritiseren Britse sancties tegen cryptobeurs HTX
De discussie ontstond nadat het Verenigd Koninkrijk op 26 mei sancties oplegde aan Huobi Global S.A., het Panamese bedrijf achter HTX.
Bitvavo opnieuw gekroond tot grootste euro-cryptobeurs ter wereld
De Amsterdamse beurs pakt 44% van alle euro-spothandel in crypto en laat reuzen Kraken, Coinbase en Binance ver achter zich
OKX lanceert X-Perps op de Magnificent 7-aandelen, goud, zilver en olie voor Europese traders
OKX lanceert dertien nieuwe markten waarmee Europese traders 24/7 futures kunnen verhandelen op aandelen, grondstoffen en indices.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
