Het beursgenoteerde crypto-handelsplatform Coinbase heeft in het derde kwartaal van 2022 een grote terugval gehad qua omzet. Ondanks die ellende slaagde het erin om de verliezen te halveren ten opzichte van het tweede kwartaal van 2022. In de aandeelhoudersbrief van 3 november, deelt het bedrijf dat de omzet uit transacties gedaald is van 655,2 miljoen dollar in het vorige kwartaal naar 365,9 miljoen dollar in het derde kwartaal.
Macro-economische omstandigheden
Je kunt inmiddels je klok erop gelijkzetten dat bedrijven de macro-economische omstandigheden aanhalen om slechte resultaten goed te praten. Ook Coinbase geeft aan dat dit een belangrijke rol speelt in het terugvallen van de omzetten van het bedrijf.
Daarnaast schrijft het over de onzekerheid op juridisch vlak die in de Verenigde Staten heerst en volgens het bedrijf bijdraagt aan de exodus van investeerders in dat land.
Coinbase wijt de matige cijfers ook aan het feit dat het retail-publiek voor als holders acteert, terwijl de meer professionele handelaren andere platforms met meer complexe producten gebruiken tijdens de bear markt.
Brian Armstrong blijft bullish
Ondanks de matige cijfers voor Coinbase, blijft CEO en mede-oprichter Brian Armstrong bullish over de markt. Hierbij noemt hij het juridische klimaat als de belangrijkste factor om nieuwe golven van kapitaal naar de industrie te sturen. Zodra daarin meer duidelijkheid is, duurt het volgens Armstrong niet lang voordat het grote geld richting de industrie stroomt.
“Ik denk dat er op een zeker moment een kans is dat de crypto-koersen zich ontkoppelen van het bredere macro-klimaat. We weten niet zeker of dit gebeurt, maar het is één van de mogelijkheden en rechtszekerheid is een andere”, aldus Armstrong.
Voor het derde kwartaal moest Coinbase een verlies van 544,6 miljoen dollar opschrijven. Daarmee is het verlies in ieder geval met 50 procent gedaald ten opzichte van het tweede kwartaal, maar het blijft een extreem groot verlies. Zeker voor een bedrijf dat een omzet van slechts 649,2 miljoen dollar draait.
Blockchain-experts bekritiseren Britse sancties tegen cryptobeurs HTX
De discussie ontstond nadat het Verenigd Koninkrijk op 26 mei sancties oplegde aan Huobi Global S.A., het Panamese bedrijf achter HTX.
Bitvavo opnieuw gekroond tot grootste euro-cryptobeurs ter wereld
De Amsterdamse beurs pakt 44% van alle euro-spothandel in crypto en laat reuzen Kraken, Coinbase en Binance ver achter zich
OKX lanceert X-Perps op de Magnificent 7-aandelen, goud, zilver en olie voor Europese traders
OKX lanceert dertien nieuwe markten waarmee Europese traders 24/7 futures kunnen verhandelen op aandelen, grondstoffen en indices.
Meest gelezen
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
Bitcoin koers geeft zeldzaam signaal af die verscheen bij elke bodem
Meer dan de helft van alle Bitcoins staan nu onder water, maar dat kan juist de opmaat zijn voor een nieuwe bullmarkt.
