Exchange Nieuws

Exchange Nieuws

Crypto.com koopt naamgevingsrechten op voor F1 Miami Grand Prix

De populaire crypto-exchange Crypto.com heeft naar verluidt een negenjarig contract getekend. Hiermee is het de officiële partner van de Miami Grand Prix geworden, de nieuwste race op de Formule 1 kalender.


Negenjarig contract bij de Formule 1

Volgens een persbericht gaat de race officieel de Formula 1 Crypto.com Miami Grand Prix heten. Het logo van Crypto.com komt op het podium en de trofeeën van de winnaars.

De race is de vijfde race van de campagne van dit jaar en vindt plaats op 6 tot 8 mei 2022 op een nieuw circuit van 5,41 km in Miami Gardens. Het Miami International Autodrome is de 11e locatie in de VS waar een Formule 1-race voor het Wereldkampioenschap wordt gehouden.

De deal zal ook het merk van de exchange weergeven op het Crypto.com terras. Dit terras heeft uitzicht over de baan en bevat een exclusief observatiedek bij de vierde bocht van de race.

Daarnaast komt er een Crypto.com Fan Zone op het veld in het midden van het Hard Rock Stadium. De Fan Zone zal “het hele weekend een groot aantal entertainment en activiteiten bieden”. Jeremy Walls, Senior Vice President en Chief Revenue Officer van Hard Rock Stadium zei het volgende over de deal:

“We zijn enthousiast over onze langdurige samenwerking met Crypto.com. Dit wordt een internationaal evenement en we kijken ernaar uit om samen te groeien op een wereldwijde schaal.”

Het is niet de eerste promotie die Crypto.com maakt binnen de Formule 1. In juni 2021 tekende het een deal van $100 miljoen om de partner van de “Sprint” -serie te worden. Destijds vertelde Kris Marszalek, mede-oprichter en CEO van Crypto.com, het volgende:

“Voor ons als merk denk ik dat het heel belangrijk is dat we een wereldwijde partner zijn. Er zijn slechts zes andere iconische merken die deze verbintenis hebben met F1.”


Wil jij crypto verhandelen op één van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld? Klik hier en ga naar KuCoin.


Crypto en Sport

Afgelopen zomer werd Crypto.com de sponsor van de Coppa Italia 2021 van voetbal. In november betaalde het 700 miljoen dollar voor de naamgevingsrechten van het Los Angeles Staples Center, de thuisbasis van de NBA’s Lakers en Clippers, evenals de Sparks en WNBA’s van de WNBA.

Rivaliserende exchange Binance kondigde de sponsoring aan van het voetbaltoernooi van de African Cup of Nations in januari 2022. Maar geen enkele exchange heeft de sportwereld zo enthousiast omarmd als de FTX crypto-exchange.

In de periode van acht maanden heeft de exchange sponsorovereenkomsten getekend met de Miami Heat, Major League Baseball, de Golden State Warriors en de Washington Wizards and Capitals. De CEO van FTX, Sam Bankman-Fried, zei het volgende:

“Dit is meer doorgedrongen dan al het andere dat we samen hebben gedaan, in termen van de perceptie van mensen over ons.”

Zoeken

Jouw recente zoekopdrachten