Terwijl de rest van de markt het op dit moment moeilijk heeft, laat het Amerikaanse crypto-leenplatform Nexo zijn spierballen zien. Het bedrijf heeft besloten om een extra 50 miljoen dollar beschikbaar te stellen voor het opkoop-programma van de eigen NEXO tokens. Die 50 miljoen voegt zich bij de eerdere 100 miljoen dollar die het in november 2021 voor dit programma beschikbaar stelde.
Wat is Nexo?
Nexo is een platform waarop gebruikers crypto kunnen lenen en uitlenen. Gebruikers kunnen hun tokens op het platform vastzetten en daar rente over vangen, maar ook crypto lenen. Met de NEXO token is het mogelijk om een hogere rente te vangen over uitgeleende crypto en crypto te lenen tegen een lagere rente. Op het moment van schrijven noteert de NEXO token een market cap van 563,6 miljoen dollar en een dagelijks handelsvolume van 46,7 miljoen dollar.

Het bedrijf geeft aan het opkoop-programma een boost te geven om te laten zien dat ze in een sterke positie staan. Dat in tegenstelling tot andere crypto-leenplatformen die de afgelopen periode in grote liquiditeitsproblemen raakten. Onder andere Celsius en BlockFi zitten financieel in enorme problemen. Met name bij Celsius lijken de problemen dusdanig groot, dat het voor de gebruikers nog maar afwachten is of ze op korte termijn of überhaupt weer de beschikking over hun fondsen krijgen.
Andere partijen overnemen
Ook heeft Nexo het grote Citigroup in de arm genomen om na te denken over het mogelijke overnemen van concurrenten die in de problemen zitten. De hele industrie werd in mei hard geraakt met het omvallen van het Terra-ecosysteem, waar direct en indirect veel partijen financieel aan verbonden waren. Celsius, Voyager Digital en BlockFi begonnen na de crash van Terra te wankelen en zijn dealen op dit moment nog steeds met die problemen.
De cryptomarkt zelf heeft ook nog altijd moeite met de problemen die sindsdien zijn ontstaan. Bitcoin handelt op dit moment op en rond de 20.000 dollar, de all-time high van december 2017, waarmee ruim 70 procent is ingeleverd vanaf de all-time high van november 2021. De huidige macro-economische omstandigheden bieden ook weinig hoop op een snel herstel. Nexo lijkt daar als één van de weinigen van te kunnen profiteren.
Blockchain-experts bekritiseren Britse sancties tegen cryptobeurs HTX
De discussie ontstond nadat het Verenigd Koninkrijk op 26 mei sancties oplegde aan Huobi Global S.A., het Panamese bedrijf achter HTX.
Bitvavo opnieuw gekroond tot grootste euro-cryptobeurs ter wereld
De Amsterdamse beurs pakt 44% van alle euro-spothandel in crypto en laat reuzen Kraken, Coinbase en Binance ver achter zich
OKX lanceert X-Perps op de Magnificent 7-aandelen, goud, zilver en olie voor Europese traders
OKX lanceert dertien nieuwe markten waarmee Europese traders 24/7 futures kunnen verhandelen op aandelen, grondstoffen en indices.
Meest gelezen
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
Bitcoin koers geeft zeldzaam signaal af die verscheen bij elke bodem
Meer dan de helft van alle Bitcoins staan nu onder water, maar dat kan juist de opmaat zijn voor een nieuwe bullmarkt.
