Telkens als je denkt dat Bitcoin (BTC) haast niet meer verder kan dalen, gaat de cryptomunt er weer voor. Ook vannacht is de koers weer verder gezakt en voor het eerst sinds november 2024 is de 70.000 dollar weer op de borden verschenen. Er zat al genoeg paniek in de markt, maar nu ligt het sentiment al helemaal op apegapen.
Bitcoin koers daalt naar 70.000 dollar
Vandaag is de derde dag op rij dat Bitcoin naar een nieuw dieptepunt daalt. En het is weer een bittere pil om te slikken.
Waar de Bitcoin koers gistermiddag nog op 96.000 dollar stond, is dat nu gedaald tot 70.000 dollar. Een verlies van bijna 8 procent.

Als we naar iets willen wijzen dan zou dat de spanningen tussen Iran en de Verenigde Staten zijn. Gisteren werd eerst naar buiten gebracht dat de geplande gesprekken van vrijdag niet meer door zouden gaan. Maar uiteindelijk zouden verschillende Midden-Oosterse leiders hebben gelobbyd bij Amerikaanse president Donald Trump om toch gesprekken aan te gaan.
Verder zijn investeerders massaaal software- en databedrijven gaan dumpen na de lancering van een nieuwe juridische AI-tool van Anthropic. Ook dit heeft Bitcoin verder in de problemen gebracht.
Uiteindelijk is de daling weer versneld dankzij een enorme berg aan liquidaties. Volgens gegevens van CoinGlass is er de afgelopen 24 uur voor meer dan 700 miljoen dollar aan long-posities weggevaagd.
Als handelaren met geleend geld inzetten op een koersstijging, worden hun posities bij een koersdaling op een gegeven moment gedwongen gesloten om verdere verliezen te voorkomen. Dat betekent dat hun onderpand direct wordt verkocht, wat de koers verder drukt en zorgt voor een sneeuwbaleffect.
Andere cryptomunten maken vandaag ook een duikvlucht. Ethereum (ETH) staat op een verlies van 8,27 procent en Ripple (XRP) van 10,33 procent.
En vanmorgen kon je ook lezen dat goud en zilver vandaag een duikvlucht hebben genomen. Wat dat betreft staat de cryptomarkt er niet alleen voor.
BTC nadert cruciaal niveau
De Bitcoin koers nadert nu de piek van de bullrun in 2021 rond de 67.000 dollar. In 2024 was dit een sterk weerstandsniveau en nu moeten we hopen dat het nu zijn dienst kan bewijzen als steun.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
