Na een van de grootste koersdalingen in de geschiedenis van de cryptomarkt lijkt het vertrouwen onder een analist verrassend intact. Ondanks de recente schok houdt hij vast aan zijn optimistische vooruitzichten voor oktober, dat traditioneel een sterke maand voor Bitcoin (BTC).
Analisten blijven optimistisch ondanks recordliquidatie
De recente crash in de cryptomarkt leidde tot de grootste liquidatie in de geschiedenis, maar volgens bekende analisten betekent dat niet dat de bullmarkt voorbij is. De populaire handelaar Scott Melker, beter bekend als The Wolf of All Streets, benadrukt dat de onderliggende kracht van de markt opvallend blijft.
Melker schrijft op X: “Na de grootste liquidatie in de cryptogeschiedenis verwachtte ik dat oktober diep rood zou kleuren. Toch houdt de markt stand. Dat voelt eerlijk gezegd als een klein wonder.” Volgens de analist is er dan ook geen sprake van een nieuwe bearmarkt.
Wat er gebeurde, was volgens Melker een structurele reset van risico’s en verwachtingen. Goud brak record na record en ook vandaag was het weer raak, met een nieuwe all-time high van 4.215 dollar per ounce (zo’n 31 gram). “Als kapitaal straks weer richting Bitcoin stroomt, kan dat voor een sterke rally zorgen,” stelt hij.
Melker zegt daarnaast: “De crash heeft mijn overtuiging niet veranderd. Ik heb de dip gekocht en verwacht dat Bitcoin richting het einde van het jaar hoger afsluit. Historie beloont geduldige beleggers.”
Oktober blijft historisch een sterke maand voor Bitcoin
Ondanks het bloedbad van begin oktober blijft de bijnaam ‘Uptober’ volgens Melker overeind staan. Historische data laten zien dat Bitcoin in oktober gemiddeld met ongeveer 14 procent stijgt.

Opvallend is ook de sterke reeks prestaties van de afgelopen jaren. Sinds 2019 is oktober steevast in het groen geëindigd. Op het moment van schrijven staat de Bitcoin koers op een bescheiden verlies van 0,64 procent ten opzichte van het begin van de maand. Maar met nog twee weken te gaan is er nog volop ruimte voor herstel.
Wat beleggers nu in de gaten houden
Momenteel drukken de spanningen tussen Trump en China vooral op de koers. BTC begon de maand namelijk sterk met een stijging naar een nieuwe all-time high van 126.000 dollar, waarmee oktober ruim in de plus stond. Gisteren volgde echter een nieuwe tegenslag, nadat China aangaf “tot het einde te zullen vechten” als de maatregelen niet worden teruggedraaid.
Tegelijkertijd klinkt er ook een gematigder toon: Peking bevestigt dat er gesprekken plaatsvinden over tarieven en exportbeperkingen. De Amerikaanse handelsvertegenwoordiger Greer stelt zelfs dat de Trump-administratie ervan overtuigd is dat ze er “uit kunnen komen” met China. Een ontmoeting tussen Trump en president Xi staat volgens hem al op de planning.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
