De Bank of New York (BNY) Mellon heeft bekend gemaakt dat het een aantal cryptocurrencies, waaronder Bitcoin (BTC) wil gaan bewaren in opdracht van hun klanten. Hiermee zet de oudste bank van Amerika nu officieel stappen in de cryptocurrency-markt.
Steeds meer vraag van top klanten naar crypto-diensten
Een belangrijke reden voor de instap van de oudste bank van Amerika is dat verschillende grote institutionele beleggers, die tevens klanten zijn van BNY Mellon, inmiddels geรฏnvesteerd hebben in de digitale activaklasse. Hierdoor is steeds meer vraag vanuit de top klanten van het bedrijf naar crypto-gerelateerde diensten.
Naar verluidt is de Amerikaanse bank hiermee de eerste nationale bank die crypto-custody diensten in de regio zal gaan aanbieden. Verwacht wordt dat de diensten dit jaar nog in zullen gaan, maar er is door de bank geen specifieke datum vermeld.
De bank is positief gesteld over cryptocurrencies en verwacht dan ook dat deze digitale activa’s een deel van de mainstream zullen worden. De bank bereidt zich hierdoor voor met de introductie van crypto-diensten.
Geen limieten
Om deze cryptocurrencies op te slaan, is nu een nieuw platform in ontwikkeling. Het platform bevindt zich momenteel naar verluid in de prototype-fase, waardoor enkele functies al getest kunnen worden. Naar verluidt zijn er geen limieten gesteld aan de soorten cryptocurrencies en de hoeveelheden die het platform hiervan zou kunnen opslaan.
Hierdoor bereid de bank zich voor op de toestroom van een groot scala aan cryptocurrencies, die het voor haar klanten kan bewaren. Hiervoor is een speciaal team van bankbestuurders opgesteld. Zij zullen toezicht gaan houden op het platform en zullen ook alle vragen vanuit klanten beantwoorden.
Alhoewel verwacht wordt dat dit jaar al een deel van de nieuwe crypto-diensten al beschikbaar zal zijn, wordt verwacht dat het nog 3 tot 5 jaar kan duren voordat digitale activa’s volledig geรฏntegreerd zullen zijn in de al bestaande en traditionele bankinfrastructuur. Het zou dus nog mogelijk even kunnen duren voordat alle functies beschikbaar zullen zijn. Niettemin is het erg positief nieuws dat nu ook de oudste bank van Amerika de crypto-markt ingestapt is. Mogelijk zullen andere traditionele banken snel volgen.
Crypto wekker: Bitcoin koers onderuit na neerhalen Amerikaanse helikopter door Iran
Iran haalde vannacht een Amerikaanse helikopter neer, waarvan de bemanning het overleefd zou hebben. Toch opende Bitcoin vandaag lager.
Dreigt een nieuwe Bitcoin-crash? Japan koerst af op nieuwe renteverhoging
De Bank of Japan verhoogt waarschijnlijk de rente naar 1%, de hoogste stand sinds de jaren negentig. Dat is mogelijk slecht nieuws voor BTC.
Saylor wijst AI aan na Bitcoin-crash, maar experts denken juist aan hem
Arca wijst Strategy aan als oorzaak van de Bitcoin koersdaling en verwerpt de verklaring van Michael Saylor over AI.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
