De vice-president van de Amerikaanse beurs Nasdaq heeft bekend gemaakt dat zij geen directe plannen hebben om een crypto-exchange te openen. Volgens hen is er eerst meer duidelijkheid nodig omtrent regelgeving door de beleidsmakers.
Retailkant van cryptomarkt is redelijk verzadigd
Dit werd verteld in een interview met Bloomberg. Hierin gaf Cohen aan dat de retailkant van de cryptomarkt inmiddels wel redelijk verzadigd is. Er zouden voldoende crypto-exchanges zijn die inspelen op alle behoeften van retailbeleggers.
Cohen voegde hier aan toe dat zijn bedrijf zich voor nu blijft richten op crypto-bewaardiensten die afgelopen september gelanceerd werden.
Dit betekent echter niet dat ze aan geen enkele andere crypto-dienst zullen werken. Naar verluidt werken ze namelijk ook aan het bouwen van uitvoeringsmogelijkheden op het platform om activa te verplaatsen en over te dragen.
Gebrek aan regelgeving zorgt voor enkele problemen
Eerder aarzelde de één na grootste effectenbeurs van de wereld om een eigen crypto-exchange te lanceren in de Verenigde Staten (VS). Nu de cryptomarkt echter een andere prijscyclus heeft meegemaakt willen ze dat de beleidsmakers van de VS nu eerst met een duidelijke regelgeving moeten komen.
De U.S. Securities and Exchange Commission (SEC) onder leiding van Gary Gensler is vrij openhartig geweest over de kwetsbaarheden die de opkomende markt bezit en toch hebben de VS, ondanks talloze oproepen voor duidelijkere regelgeving vanuit het Congres, niet erg veel vooruitgang geboekt op het gebied van regelgeving.
Het gebrek van een duidelijke regelgeving verhindert niet alleen gevestigde spelers zoals Nasdaq om in de crypto-ruimte te stappen, maar ook al bestaande cryptoplatforms in het land hebben van tijd tot tijd geleden onder handhavingsacties én financiële boetes. Het is echter niet bekend of er op korte termijn meer duidelijkheid zal komen op dit gebied.
Topman cryptobeurs Bithumb aangeklaagd wegens omkoping
De zaak vergroot de druk op Bithumb, dat al langer onder toezicht staat van de Zuid-Koreaanse autoriteiten.
Nigeriaanse Senaat zet stap richting regulering van crypto
Beide besluiten maken deel uit van bredere economische hervormingen die moeten bijdragen aan meer investeringen, werkgelegenheid en economische groei.
Europol slaat toe: cryptowitwasnetwerk van honderden miljoenen euro’s opgerold
Volgens onderzoekers werd via het platform tussen 2022 en 2025 meer dan €336 miljoen aan illegaal verkregen geld witgewassen.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
