Nadat de CEO van Tesla, Elon Musk, aangaf een gesprek te hebben gehad met Noord-Amerikaanse Bitcoin (BTC)-miners schoot de prijs met ongeveer $2.000 omhoog.
Musk zijn invloed op de Bitcoin markt
Elon Musk heeft een dubbelzinnige tweet over Bitcoin verstuurd. Hierdoor steeg de prijs met ongeveer $2.000:
“Ik sprak met Noord-Amerikaanse Bitcoin-miners. Ze hebben toegezegd het huidige en geplande hernieuwbare gebruik te publiceren en hebben toegezegd miners te vragen dit te doen. Dit is veelbelovend.”
– Elon Musk
Zoals met alle tweets van Musk, had het een onmiddellijk een effect op de cryptomarkten. De prijs van de Bitcoin steeg direct tot boven de $40.000. Nu, op het moment van schrijven is de koers weer wat teruggezakt.
Klimaatimpact Bitcoin beperken
Michael Saylor, de CEO van het softwarebedrijf MicroStrategy, zei dat hij gisteren een bijeenkomst leidde met Musk en Bitcoin-mining bedrijven. Voorbeelden van deze bedrijven zijn Argo en Hut 8. Hij zei ook dat deze miners ‘hebben ingestemd met het vormen van de Bitcoin Mining Council. Dit doen ze om transparantie van energieverbruik te bevorderen en duurzaamheidsinitiatieven wereldwijd te versnellen. Echter was het nog wel onduidelijk wat dat precies betekent.
Peter Wall, de CEO van Argo, bevestigde dat Argo is toegetreden tot de nieuw gevormde “Bitcoin Mining Council”. Tesla zette in februari $1,5 miljard in Bitcoin op zijn balans en zei dat het Bitcoin zou gaan accepteren als betaling voor zijn auto’s. Eerder deze maand kondigde Musk aan dat Tesla niet langer Bitcoin zou accepteren vanwege bezorgdheid over het milieu.
Of Saylor’s “Bitcoin Mining Council” iets kan doen aan de klimaatimpact van Bitcoin valt nog te bezien. Maar het heeft blijkbaar al invloed op Musk en als gevolg daarvan op de Bitcoin markt. Het is echter een goed initiatief om de klimaatimpact van de top cryptocurrency te beperken.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
