De CEO van onder andere Tesla, Elon Musk, heeft opnieuw laten weten dat hij een Dogecoin (DOGE)-supporter is. Zo reageerde Musk op een reeks van Tweets van McDonalds en op een vraag van iemand van de DOGE-community.
Positief over crypto
McDonalds kwam met een tweet “Wat heb ik gisteren gemist”, waarop Binance antwoordde met “Veel groene candles”.
Het is niet de eerste keer dat McDonalds positief is ten aanzien van crypto’s, maar toch waren ze er weer positief over. Ze reageerden op Binance met de reactie “Wagmi”, wat een acroniem is voor “We gaan het allemaal maken”. Dit wordt binnen de crypto-wereld wel eens vaker gebruikt om vertrouwen op te bouwen en de community aan te moedigen om geen hoop te verliezen. Musk reageerde vervolgens op McDonalds met de tekst “Oh hoi lol.”
Onzeker of Dogecoin daadwerkelijk betaalmiddel bij McDonalds wordt
Toen haalde iemand van de DOGE-community een Tweet van januari 2022 op, waarin Musk aangaf dat hij een Happy Meal op televisie zou eten als de McDonald’s Dogecoun zou gaan accepteren als betaalmethode. Toen er naar gevraagd werd of dit nog steeds het geval was, reageerde Musk met ‘100%’.
Het is echter nog niet zeker hoe groot de kans is dat McDonald’s daadwerkelijk Dogecoin als betaalmethode gaat accepteren. Toen Musk zijn oorspronkelijke tweet plaatste, steeg Dogecoin met dubbele cijfers. De fastfoodketen heeft echter nog geen serieuze reactie gegeven op het accepteren van Dogecoin.
Alhoewel het bedrijf natuurlijk nog kan reageren op de Tweet van Musk, lijkt het waarschijnlijker dat ze simpelweg op zoek zijn naar gratis publiciteit en betrokkenheid bij de crypto-community.
Desondanks is McDonald’s tot op zekere hoogte een deel van de Bitcoin- en bredere crypto-community. Onder Bitcoiners is het gebruikelijk in tijden van dalende prijzen om de toekomst, na de harde prijsverliezen, te zien als werknemer bij McDonald’s. Of Elon Musk de fastfoodketen kan overtuigen om Dogecoin te accepteren als betaling valt echter als slot nog te bezien.
Waarom Dogecoin plotseling beter presteert dan de rest van de markt
Hoe kan Dogecoin plotseling beter presteren dan de rest van de markt? Komt er dan toch weer een soort memecoin-seizoen aan?
Dogecoin stijgt 10%: wat zit er achter deze plotselinge rally?
Dogecoin koers stijgt ruim tien procent terwijl SHIB en PEPE volgen, wat wijst op groeiend vertrouwen en meer risico in de cryptomarkt.
Dogecoin koers knalt 16% omhoog – komt het door Elon Musk?
Dogecoin schiet met 16 procent omhoog. Analisten speculeren over een mogelijke link met Elon Musk. Wat zit hier precies achter?
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
