Bitcoin (BTC) groeide de afgelopen jaren uit tot een wereldwijde beleggingsasset. Toch denkt Eric Trump, zoon van Donald Trump, dat de echte explosie nog moet komen. In een interview met Fox Business sprak hij zijn verwachting uit dat de Bitcoin koers uiteindelijk 1 miljoen dollar kan bereiken.
‘Ik ben nog nooit zo bullish geweest’
Volgens Eric Trump zorgen nieuwe regelgeving en de institutionele adoptie ervoor dat Bitcoin steeds meer vertrouwen wint. “Ik ben nog nooit ergens zo bullish op geweest,” zei hij. Hij stelt dat de recente Amerikaanse wetgeving grote bedrijven en investeerders het vertrouwen geeft om de stap richting crypto te zetten.
Ook vergelijkt Trump de opmars van digitale valuta met de begindagen van het internet. “Het gaat sneller dan de groei van het internet in de jaren negentig. Ik spreek de grootste bedrijven en families ter wereld. Iedereen racet om Bitcoin te kopen,” aldus Trump.
Hij wees daarbij op het succes van de Amerikaanse Bitcoin spot exchange-traded funds (ETF’s), die inmiddels meer dan 57 miljard dollar hebben aangetrokken. “We staan pas aan het begin. De echte explosie moet nog komen.”
Bitcoin als digitaal goud
Eric Trump ziet Bitcoin als digitaal goud, maar praktischer. “Je kunt het 24 uur per dag verplaatsen of verkopen zonder hoge kosten,” zei hij. Volgens hem heeft dat belangrijke voordelen ten opzichte van fysiek goud, dat juist steeds verder stijgt. Het edelmetaal bereikte eind september een recordprijs van 3.870 dollar, goed voor een stijging van 46,5 procent dit jaar. Bitcoin staat daarentegen op een kleinere plus van 21,5 procent.
Het schaarse aanbod van maximaal 21 miljoen BTC ziet Trump als een doorslaggevend voordeel. Bij goud kan nieuwe winning immers de voorraad vergroten zodra de prijs stijgt.
Stablecoins als redmiddel voor de dollar
Naast Bitcoin benadrukte Eric Trump ook het belang van stablecoins. Volgens hem kunnen dollar-gedekte tokens de positie van de Amerikaanse munt wereldwijd versterken. “Iedereen in de wereld wil de dollar. Stablecoins zorgen ervoor dat de VS de reservemunt blijft en dat er triljoenen dollars worden aangetrokken van mensen die hun regeringen niet vertrouwen,” zei hij.
In landen die kampen met hyperinflatie ziet hij stablecoins als reddingsboei. Werknemers kunnen hun loon immers direct omzetten naar een stabiele digitale dollar. “Ik denk dat cryptocurrency de dollar redt,” aldus Trump.
Matt Hougan, Chief Investment Officer bij vermogensbeheerder Bitwise, deelt dat optimisme. Hij wijst vooral naar Tether (USDT), dat volgens hem in opkomende markten kan uitgroeien tot hét standaard betaalmiddel. Daarmee zou Tether zelfs een van de meest winstgevende bedrijven ter wereld kunnen worden.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
