De laatste week hebben we vooral Bitcoin (BTC) de nodige aandacht gegeven. Maar te midden van alle volatiliteit is er ook het nodige gebeurd voor altcoins. Zo ook Ethereum (ETH), de koning onder de altcoins die afgelopen week kort terugzakte tot 1.800 dollar. Wat kunnen we nu verwachten? Dat probeert technisch analist Erik Juffermans van Newsbit in kaart te brengen.
Koers houdt stand boven 2.000 dollar
De ETH koers lijkt momenteel stand te houden vlak boven de grens van 2.000 dollar. Dit is een belangrijk psychologisch niveau. We zagen dat de koers terug zakte tot dicht bij het niveau van 1.800 dollar. Daarbij zagen we ook de dagelijkse RSI zeer diep wegzakken.
Vrijwel elke keer dat de dagelijkse RSI zo diep zakte, betekende dit een bodem in het verleden. Het zeer hoge volume bevestigt de bereidheid van kopers om in te stappen onder 2.000 dollar.

Wekelijkse grafiek geeft duidelijkheid
De wekelijkse grafiek geeft een stuk meer duidelijkheid. Wat we meteen zien, is dat de recente dip naar 1.800 dollar geen toeval was. De koers tikte precies een diagonale steunlijn aan die al sinds de zomer van 2022 significant is.

Ook zien we net als op de dagelijkse grafiek een zeer lage RSI. Ook op de wekelijkse grafiek betekende dit in het verleden eigenlijk altijd een bodem. Dit kan echter tijd in beslag nemen. Enkele weken bijvoorbeeld. Het zou daarom geen verrassing zijn als de koers weer terugkomt naar de zone rond 1.800 dollar op een gegeven moment.
Maar we moeten ook het niveau van 1.550 dollar in de gaten houden. Dit niveau is de onderkant van het kanaal waar de koers eigenlijk al sinds de lente van 2023 in handelt. Mocht de koers naar die zone zakken zou dat toch wel een hele mooie instapmogelijkheid zijn voor de geduldige kopers. Of de koers daadwerkelijk zo laag gaat zakken, zullen we moeten afwachten.
Kan Ethereum naar 1.000 dollar? Newsbit analist ziet gevaarlijk scenario
Newsbit analist Erik Juffermans ziet Ethereum onder druk staan. ETH kan dalen naar 1.500 dollar, of zelfs richting 1.000 dollar.
Ethereum Foundation ontslaat 20 procent van het personeel
De Ethereum Foundation schrapt 54 banen, oftewel 20 procent van het personeel, te midden van een reeks vertrekkende leidinggevenden.
Tom Lee´s Bitmine koopt voor 92 miljoen dollar aan Ethereum bij
Bitmine kocht opnieuw voor 92 miljoen dollar aan Ethereum en nadert zijn doel van 5 procent van de voorraad. Tom Lee blijft optimistisch.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
